اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

هر فردی که قصد مهاجرت به فرانسه و دریافت اقامت فرانسه را دارد، می‌تواند طبق شرایط خود، یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور را انتخاب نماید.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی از روش‌هایی است که برای مهاجرت به این کشور زیبا اتخاذ می‌شود. در این مقاله موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام به بررسی این روش از جنبه‌های گوناگون پرداخته است.

 

افرادی که از نظر مالی استطاعت و تمکن مالی کافی دارند و همچنین در کشور خودشان دارای درآمد کافی و مستمر و غیرفعال هستند، می‌توانند نسبت به اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه اقدام نمایند.

این روش مهاجرت به فرانسه به افراد این امکان را می‌دهد که در تمام طول سال بتوانند در این کشور زندگی کنند.

ویزای تمکن مالی فرانسه بعد از به اثبات رسیدن استقلال مالی فرد برای مأمورین مربوطه در کشور فرانسه، برای مدت یک سال صادر می‌شود.

پس‌ از آن، فرد می‌تواند آن را مجدداً تمدید کند. فردی که اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را دریافت می‌نماید، نمی‌تواند در این کشور استخدام شود ولی می‌تواند کارآفرینی کند، منوط بر اینکه شخص دیگری را به‌عنوان مدیر تجارتش معرفی نماید.

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با کمک وکلای مهاجرتی و کارشناسان خود می‌تواند شما را در زمینه مهاجرت به کشور فرانسه یاری نماید.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

چه افرادی مستقل از نظر مالی شناخته می‌شوند؟

از نظر دولت فرانسه، شخصی مستقل از نظر مالی شناخته می‌شود که درآمدی که از کشور خودش دارد، به‌قدری باشد که بتواند کفاف مخارج خودش و خانواده‌اش را بدهد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افراد مستقل از نظر مالی، اجازه اقامت در کشورشان را می‌دهند.

 

تمکن مالی از نظر سفارت فرانسه

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی  ابتدا نیاز است که بدانیم داشتن تمکن مالی از نظر کشور فرانسه به چه صورت تعریف می‌گردد. برای اینکه متقاضی به‌عنوان فردی با تمکن مالی شناخته شود، باید موارد زیر را داشته باشد:

  • خرید ملک در فرانسه توسط فرد متقاضی و یا اجاره بلندمدت یک ملک در این کشور
  • به مدت شش ماه باید مبلغ مشخصی پول دریکی از بانک‌های ایران توسط متقاضی وجود داشته باشد (به ازای خود فرد، همسر و فرزندان)
  • متقاضی باید درآمد منظم و غیرفعال و مستمر ماهیانه داشته باشد.

میزان تمکن مالی برای ویزای فرانسه

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی درآمد فرد متقاضی باید ماهیانه 1500 یورو باشد. اگر همسرش را هم بخواهد همراه خود ببرد، مبلغ 1200 یورو به این مبلغ اضافه می‌شود. برای هرکدام از فرزندان زیر 18 سال نیز مبلغ 750 یورو اضافه می‌گردد.

در مورد مبلغ پس‌انداز بانکی نیز مبلغ 20000 یورو برای متقاضی اصلی، مبلغ 15000 یورو برای همسر متقاضی و مبلغ 10000 یورو برای هرکدام از فرزندان کمتر از 18 سال وی باید در یکی از بانک‌های ایران پس‌انداز شود. لازم به ذکر است که تمام مبالغ را می‌توان در حساب بانکی متقاضی اصلی پس‌انداز کرد.

شرایط اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

شرایط اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

افراد برای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید یک سری شرایط داشته باشند تا به‌عنوان فرد واجدشرایط تلقی شوند. این شرایط عبارتند از:

درآمد کافی

فرد متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه باید از کشوری به‌غیر از فرانسه، درآمدی قانونی، منظم و بالا داشته باشد. میزان این درآمد باید به‌قدری باشد که فرد و خانواده وی به‌راحتی بدون نیاز به کار کردن در این کشور زندگی کنند.

درواقع پس از کسر هزینه‌های بیمه درمانی و اجاره ملک، متوسط درآمد فرد برای هر نفر باید ماهیانه چیزی حدود 1500 تا 3000 یورو باشد.

همچنین فرد باید داشتن استطاعت مالی خود را هر وقت لازم بود، اثبات نماید.

فرد متقاضی می‌تواند این درآمد را از طرق زیر به دست آورد:

  • سود سهام
  • حقوق بازنشستگی
  • دورکاری
  • سرمایه‌گذاری
  • اجاره املاک
  • دارایی‌ها

خرید ملک یا اجاره بلندمدت

خرید ملک در فرانسه یکی از شروط لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی نیست. در صورتی‌که فرد نتواند ملکی را برای خود بخرد، می‌تواند آن را به‌صورت بلندمدت اجاره نماید تا بتواند واجد شرایط این نوع ویزا شود.

اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

پس‌انداز

فرد متقاضی این نوع ویزا باید به‌اندازه‌ای پس‌انداز داشته باشد که دولت فرانسه مطمئن شود او می‌تواند بدون کار کردن و تکیه‌بر دولت، از پس هزینه‌های خود و خانواده‌اش برآید.

بیمه درمانی

برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فرد باید تحت پوشش یک بیمه درمانی مناسب باشد. هزینه بیمه چیزی بین 100 تا 300 یورو است.

دانش کافی زبانی

خوشبختانه در این روش مهاجرتی نیازی به دانش زبانی بالای فرد نیست. اما آشنایی با زبان فرانسه (هرچند مختصر) یک نکته مثبت برای فرد محسوب می‌شود.

از دیگر شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرد متقاضی نباید اهل کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس باشد. همچنین نباید از اقوام درجه‌یک وی، کسی شهروند این کشورها باشد.
  • فرد باید حداقل یک هفته از یک سال را در فرانسه زندگی کند وگرنه ویزایش تمدید نمی‌شود.
  • فرد باید سالم باشد و بیماری‌هایی مثل ایدز، سل و غیره نداشته باشد.
  • عدم سوءپیشینه و سابقه کیفری
  • فرد باید قبول کند که فرزندانش را در فرانسه به مدرسه بفرستد.
  • فرد نباید قوانین ویزا و روادید اتحادیه اروپا را نقض نماید و نباید برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوعیت داشته باشد.
  • تمامی مدارک و شواهد لازم باید آماده باشند و ارائه شوند.
  • فرد متقاضی باید حداقل یک‌بار قبلاً با ویزای توریستی به فرانسه سفرکرده باشد.

برای اینکه مطمئن شوید آیا واجد تمامی شرایط هستید یا نه، می‌توانید از مشاوره کارشناسان هلدینگ رسام استفاده نمایید.

نحوه اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

نحوه اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

فرد برای مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه باید مراحل زیر را طی نماید:

  1. تکمیل تمامی فرم‌ها و مدارک و ترجمه و محضری کردن آن‌ها. پرداخت هزینه‌های موردنیاز برای اخذ ویزا. این بخش از مراحل یک ماه زمان می‌برد.
  2. انتخاب شهر دلخواه و خرید یا اجاره ملک در آن.
  3. ارائه درخواست به سفارت یا کنسولگری فرانسه و پرداخت هزینه‌های مربوطه. (این هزینه‌ها غیرقابل استرداد و بین 100 تا 150 یورو برای هر فرد است)

بعد از اتمام این مراحل، فرد باید یک تا سه ماه صبر کند تا درخواستش بررسی شود. در صورت تایید، فرد ویزای موقت نوع D دریافت می‌کند که اعتبارش سه تا شش ماه است.

در این بازه زمانی وی باید به فرانسه مهاجرت کند و با مراجعه به سازمان‌های اجرای قانون این کشور، اقدام به ثبت‌نام و درخواست اجازه اقامت نماید.

در غیر این صورت، درخواست وی رد می‌شود. بعد از انجام این مراحل و در صورت تایید، طی یک ماه کارت مجوز اقامت فرد صادر می‌گردد.

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با وکلای زبده مهاجرتی که در اختیار دارد، می‌تواند شما را در انجام هرچه بهتر مراحل اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یاری نماید.

مزایای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

مزایای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • این ویزا محدودیت سنی ندارد
  • متقاضی می‌تواند برای 5 سال این اجازه را تمدید نماید تا بعد بتواند اجازه اقامت دائم بگیرد و پس از 10 سال برای گرفتن شهروندی فرانسه اقدام نماید.
  • فرد می‌تواند والدین بالای 65 سال و فرزندان زیر 25 سالش را به با خود به فرانسه ببرد.
  • امکان سفر به کشورهای عضو شینگن بدون ویزا
  • حتی اگر فرد کشور فرانسه را ترک کند، اعضای خانواده وی می‌توانند اقامت خود را حفظ نمایند.
  • امکان خرید ملک در فرانسه و سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در فرانسه
  • امکان دریافت وام‌های بانکی
  • امکان اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه بدون حضور در فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

مدارک لازم جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی مدارک زیر موردنیاز است:

  • گذرنامه معتبر
  • عکس پرسنلی
  • مدارکی نظیر اظهارنامه‌های مالیاتی، گواهی بازنشستگی، قراردادهای کاری، صورت‌حساب‌های کارگزاری‌ها، صورت‌حساب‌های بانکی و تمامی اسناد مرتبط با منابع درآمدی و مالکیت برای اثبات تمکن مالی
  • اسناد دال بر تابید روابط خانوادگی ( گواهی‌های ازدواج، طلاق، تولد فرزندان، تغییر نام و نام خانوادگی، فرزندخواندگی و غیره)
  • مدارک تأییدکننده سلامت فرد
  • مدرک دال بر تایید دانش زبانی (اجباری نیست)
  • مدارک نشان‌دهنده مالکیت ملک یا اجاره‌نامه بلندمدت آن

گاهی مدارک زیر را نیز از فرد متقاضی دریافت می‌کنند:

  • مدارک تحصیلی فرزندان
  • انگیزه نامه
  • گواهی عدم سوءپیشینه

تمامی این مدارک باید به زبان فرانسه ترجمه و محضری شوند. از آنجا که کامل بودن تمامی این مدارک برای گرفتن ویزا ضروری و مهم است، می‌توانید از مشاوره کارشناسان موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام استفاده نمایید.

مقایسه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برای کشورهای فرانسه و پرتغال

در مقایسه ویزای تمکن مالی پرتغال با ویزای تمکن مالی فرانسه باید گفت که در هردو آن‌ها تمکن مالی موردنیاز است و هیچ‌کدام شرط سنی و تحصیلات خاص یا دانش زبانی خاصی ندارند.

با اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال فرد می‌تواند در کشور پرتغال حتی به‌عنوان کارمند کار کند. ولی با داشتن ویزای تمکن مالی فرانسه فرد اجازه کار فعال ندارد و فقط می‌تواند کارآفرینی کند یا در بخش خریدوفروش املاک مشغول شود.

از طرفی دیگر، شرط حضور در مورد افراد متقاضی اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی مطرح نیست. ولی افراد متقاضی اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی باید حداقل 183 روز در سال را در این کشور سکونت کنند.

میزان پول نقدی که برای ویزای تمکن مالی فرانسه موردنیاز است، 20000 یورو برای متقاضی اصلی، 15000 یورو برای همسر و 10000 یورو به ازای هرکدام از فرزندان می‌باشد.

ولی برای ویزای تمکن مالی پرتغال این مبالغ  شامل 9000 یورو برای متقاضی اصلی، مبلغ 4500 یورو برای همسر و 3000 یورو به ازای هر فرزند کمتر از 18 سال است.

در کشور فرانسه فرزندان زیر 18 سال می‌توانند تحت پوشش ویزای تمکن مالی فرانسه قرار بگیرند. ولی در کشور پرتغال، فرزندان زیر 21 سال می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی است. این روش برای افرادی با استطاعت مالی خوب که قصد زندگی در یک کشور پیشرفته را دارند، گزینه مناسبی است.

برای اخذ این نوع ویزا نیاز به دانش زبانی و سن خاصی نیست. فرد اگر تمکن مالی خوب و درآمد منظم و کافی داشته باشد و در فرانسه ملک بخر یا اجاره نماید، می‌تواند اجازه اقامت در این کشور را داشته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it