مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

روش‌های بسیاری برای مهاجرت به پرتغال وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها، دارای ویژگی‌ها و مزایای خود هستند. شما می‌توانید بسته به موقعیت، بودجه و اهدافتان، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید.

ویزای طلایی پرتغال نیز یکی از این روش‌ها است. مدتی می‌باشد که ویزای طلایی پرتغال به دلیل آسانی فرایند تقاضا، طرفداران بیشتری از ویزای طلایی یونان، ویزای طلایی اسپانیا و دیگر کشورها پیدا کرده است.

متقاضیان مهاجرت به پرتغال می‌توانند به کمک ویزای طلایی با خرید ملک به پرتغال مهاجرت نمایند. فرایند مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک بسیار سریع (در عرض چند ماه) قابل انجام است.

این یک فرایند بسیار مطمئن می‌باشد و به کمک آن می‌توانید زندگی راحتی را در اروپا آغاز کنید. در ادامه، موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام شما را بیشتر با الزامات و شرایط این روش مهاجرتی آشنا خواهد نمود.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک 2022

درباره کشور پرتغال

پرتغال کشوری است با محیطی صمیمی و مهمان‌نواز که افراد از ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون در آن زندگی می‌کنند.

در حال حاضر با توجه به شمار مجوزهای اقامت اخذشده در پرتغال، می‌توان گفت چیزی حدود 590000 شهروند غیر پرتغالی در این کشور زندگی می‌کنند. این رقم، بیشترین درصد مهاجران غیر پرتغالی در این کشور از سال 1976 به بعد است.

متقاضیان مهاجرت به پرتغال باید برای داشتن یک زندگی قانونی در این کشور به مدت بیش از 90 روز مجوز اقامت یا Residence Permit دریافت نمایند.

حداقل الزامات مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک نیز این است که ملکی به ارزش دست‌کم 280,000 یورو بخرید و کافی است تنها سالی 7 روز درون خاک پرتغال حضور داشته باشید.

 

مزایای اخذ اقامت پرتغال با خرید املاک

ویزای طلایی پرتغال از محبوبیت بالایی در میان ویزای طلایی دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است. خرید ملک در پرتغال از ویزای تحصیلی پرتغال یا ویزای کاری پرتغال، فرایند بسیار آسان‌تری دارد.

در سال 2017 گاه برخی متقاضیان ویزای طلایی پرتغال باید به مدت 12 هفته در صف می‌ماندند تا تأییدیه بگیرند. مهم‌ترین مزایای مجوز اقامت پرتغال و مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک عبارتند از:

  • امکان مسافرت آزادانه در کشورهای منطقه شنگن و داشتن ویزا برای همه این کشورها
  • عدم نیاز به حضور دائمی در پرتغال پس از دریافت مجوز اقامت پرتغال. تنها 7 روز حضور درون خاک پرتغال در سال نخست و 14 روز حضور مجموعاً در دو سال بعد کافی خواهد بود.
  • 5 سال پس از اخذ مجوز اقامت پرتغال، دارنده این مجوز می‌تواند برای اخذ شهروندی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری اقدام نماید.
  • قیمت مسکن در پرتغال زیر میانگین اروپا می‌باشد. قیمت مسکن در پایتخت پرتغال یعنی لیسبون بسیار پایین‌تر از پایتخت کشورهای همسایه یعنی فرانسه، اسپانیا و ایتالیا است.
  • پرتغال از امن‌ترین کشورهای دنیا می‌باشد. طبق شاخص ایمنی جهانی 2022، پرتغال در میان 163 کشور رتبه سوم را به دست آورد. بنابراین مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک بسیار مطمئن خواهد بود.
  • اقتصاد پرتغال از سال 2012 تا 2019 رشد بسیار چشمگیری داشته است. بنابراین آینده این کشور به‌احتمال‌زیاد بسیار روشن خواهد بود.
  • اقلیم متعادل مدیترانه‌ای، سواحل پاک و لذت‌بخش و شرایط آسان زندگی، کار و تفریح از دیگر ویژگی‌های برجسته پرتغال هستند.

 

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک 2022

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

خرید ملک در پرتغال برخلاف خرید ملک در کشورهای اروپایی همسایه، شرایط چندان دشوار و خاصی ندارد. در ادامه، برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام برخی از شرایط اصلی و ساده خرید املاک در کشور پرتغال و اخذ اقامت دائم پرتغال از این طریق را برشمرده است:

  • باید ملک موردنظر را پیش از اقدام برای تقاضای مجوز اقامت پرتغال، خریداری کرده باشید.
  • اسناد کلی مانند مدارک هویتی، شناسنامه، پاسپورت و غیره را داشته باشید.
  • تقاضای اخذ اقامت پرتغال می‌بایست تا 90 روز پس از ورود به این کشور انجام شود.
  • شما مجازید ملک خریداری‌شده‌تان را به‌صورت قانونی اجاره دهید. در این صورت لازم است یک گواهی‌نامه و شماره مالیات از ادارات مربوطه پرتغال بگیرید. همچنین در صورت اجاره دادن ملک خود، باید مسئولان مربوطه را از طریق ایمیل آگاه سازید.
  • توجه کنید که باید ملک خریداری‌شده در پرتغال را پنج سال نگه داشته باشید تا بتوانید برای اخذ شهروندی پرتغال اقدام نمایید.
  • نداشتن سوءپیشینه

 

گزینه‌های خرید ملک در پرتغال برای مهاجرت

از سال 2012 به بعد که طرح مجوز اقامت پرتغال با خرید ملک ارائه شد، تاکنون دست‌کم 4 میلیارد یورو ملک در این کشور خریداری‌شده است. علت اصلی این امر این می‌باشد که پرتغال، محدودیت چندانی برای خریداران خارجی ملک در نظر نگرفته است.

جهت دریافت ویزای طلایی پرتغال و مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک چندین راه برای خرید ملک پرتغال وجود دارد:

  • خرید املاک مسکونی به ارزش 500 هزار یورو: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در هر نقطه از کشور پرتغال، ملکی به ارزش حداقل 500 هزار یورو خریداری کنند و اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایند. البته در برخی مناطق پرتغال با جمعیت کمتر، این مقدار حداقلی به 400 هزار یورو کاهش داده‌شده است. در این حالت، ملک خریداری‌شده می‌تواند مسکونی یا تجاری باشد. همچنین توجه نمایید که مجموع مبلغ املاکی که می‌خرید، باید 500 هزار یورو باشد. یعنی می‌توانید مثلاً پنج ملک هرکدام به ارزش 100 هزار یورو خریداری نمایید.
  • خرید ملکی به ارزش 350 هزار یورو که به بازسازی نیاز دارد: شما می‌توانید طبق برنامه سرمایه‌گذاری برای نوسازی کشور پرتغال، ملکی با قدمت دست‌کم 30 سال را خریداری کنید. این ملک باید نیاز اساسی به تعمیر و بازسازی داشته باشد. همچنین باید در مناطق شهری مشخصی قرار گرفته باشد. مبلغ اعلام‌شده، یعنی 350 هزار یورو، برابر است با مجموع مبلغ قیمت ملک و هزینه بازسازی آن.
  • خرید ملک به ارزش 280 هزار یورو در مناطق مشخصی از کشور پرتغال با تراکم‌جمعیت پایین: مناطق کم‌جمعیت پرتغال طبق نظر دولت مناطقی هستند که در هر کیلومترمربع کمتر از 100 ساکن داشته باشند. مجموع ارزش قیمت ملک و هزینه بازسازی آن در این موارد باید دست‌کم 280 هزار یورو باشد.

گزینه‌های خرید ملک در پرتغال برای مهاجرت

بهترین شهرها برای خرید ملک در پرتغال

برنامه ویزای طلایی پرتغال، از زمان اجرایش تاکنون با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است. به همین دلیل، قیمت ملک در شهرهای محبوب این کشور مانند لیسبون و پورتو کمی افزایش یافته است.

این افزایش قیمت در سال 2017 برابر با 6/4%، در سال 2018 برابر با 1/6% و در سال 2019 برابر با 3/8% بود. بنابراین از سال 2021 به بعد، سیاست‌های دولت پرتغال بر آن شد تا سرمایه‌گذاران را به خرید ملک در مناطق کم‌جمعیت پرتغال تشویق نماید. بهترین مناطق کم‌جمعیت پرتغال عبارتند از: الگارو، ستوبال و سیلور کوست.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک در شهرهای کم‌جمعیت آن مزایای ویژه‌ای دارد. املاک در این مناطق دارای قیمت پایین‌تری هستند.

همچنین امکان خرید چند ملک و داشتن درآمد بالا از این املاک وجود دارد. با توجه به رشد چشمگیر این مناطق در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری در آن‌ها بسیار پرسود خواهد بود.

 

مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

اسناد لازم برای دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک می‌توانند بسته به نوع ملکی که می‌خرید، متفاوت باشند.

جهت مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک برای املاک 500 هزار یورویی و بیشتر، اسناد ضروری کلی عبارتند از:

  • سند نهایی خرید ملک
  • اظهارنامه بانکی که توسط بانک ملی پرتغال صادر یا تایید شده باشد و ثابت نماید مبلغ ملک مورد نظر جهت خرید به فروشنده ملک انتقال داده‌شده است
  • سند صادرشده از سوی اداره ثبت املاک پرتغال طی 45 روز گذشته که همه جزئیات رسمی در آن آمده باشد. همچنین ثابت کند که مالک اصلی ملک کیست و یا سوابق خرید و فروش ملک و دیگر جزئیات الزامی را نشان دهد.
  • سند مالیاتی رسمی املاک پرتغال

همه اسناد بالا باید تا 90 روز پیش از ثبت آنلاین تقاضای ویزای طلایی پرتغال و درخواست مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک صادرشده باشند. همه اسناد صادرشده توسط کشورهایی غیر از پرتغال (مانند شناسانه و غیره) باید توسط نهادهای مربوطه در پرتغال بررسی و تایید قانونی شوند.

نحوه خرید ملک در پرتغال

نحوه خرید ملک در پرتغال

شما باید پیش از اقدام برای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال، همه مراحل قانونی را طی نمایید. یعنی حساب‌های بانکی، قرارداد و پرداخت‌های لازمه را تکمیل کنید. فرایند گام‌به‌گام خرید ملک و مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک به شرح زیر است:

  • یک حساب بانکی در یکی از بانک‌های پرتغال باز نمایید و شماره مالی شخصی خود را از دفاتر مالیاتی این کشور دریافت کنید.
  • در یکی از وب‌سایت‌های فروش ملک کشور پرتغال به دنبال ملک موردنظر خود بگردید. یا به یک نماینده خریدوفروش ملک (بنگاه‌دار) در کشور پرتغال مراجعه نمایید.
  • جهت بررسی دقیق قراردادها، یک مشاور حقوقی یا وکیل استخدام نمایید و از بررسی کامل ملک و اعتبار مالکیت آن اطمینان حاصل فرمایید. مشاوران موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌توانند شما را یاری نماید.
  • پس از توافق روی قیمت با فروشنده و بررسی کامل ملک، قرارداد فروش را امضا نمایید.
  • پرداخت را انجام دهید.
  • مالیات انتقال ملک پرتغال را پرداخت کنید.
  • سند خریدوفروش ملک را امضا نمایید.
  • ملک مربوطه را به نام خود بزنید.

اکنون می‌توانید برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک رسما اقدام نمایید.

 

ویزای طلایی پرتغال برای اعضای خانواده

در مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک با داشتن ویزای طلایی پرتغال، افراد می‌توانند بر اساس اصل یکپارچگی خانواده دولت پرتغال، اعضای خانواده خود را نیز به همراه آورند:

  • همسر
  • فرزندان وابسته
  • فرزندخوانده‌ها
  • فرزندان وابسته‌ای که به سن قانونی رسیده‌اند و هنوز در حال تحصیل هستند
  • والدین دارنده ویزای طلایی پرتغال یا والدین همسر او
  • برادر یا خواهری که تحت سرپرستی دارنده ویزای طلایی باشد

جمع‌بندی

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به پرتغال می‌باشد. ویزای طلایی پرتغال الزامات سنگینی ندارد و داشتن تمکن مالی برای خرید ملک در پرتغال تقریباً کافی است. خرید ملک در پرتغال نسبت به خرید ملک در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا ارزان‌تر می‌باشد.

چندین گزینه برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، یکی از این راه‌ها را انتخاب نمایید.

شهرهایی چون لیسبون و پورتو جزء محبوب‌ترین شهرهای پرتغال هستند. اما املاک مناطق کم‌جمعیت‌تر پرتغال، قیمت پایین‌تر و امکان رشد بسیار بالاتری دارند.

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با کارشناسان و مشاوران خبره آماده راهنمایی و همراهی شما در این روش مهاجرتی است.

5/5 - (1 امتیاز)

One Reply to “مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک 2022”

  1. عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it