اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی (خودحمایتی)

مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی و طرح خود حمایتی یکی از روش‌های مهاجرت به کشور پرتغال به شمار می‌رود. با این تفاوت که متقاضی نیازی به انجام سرمایه‌گذاری در قسمت‌های مختلف دولت پرتغال ندارد.

تنها کاری که متقاضی می‌بایست انجام دهد، نشان دادن تمکن مالی کافی به دولت است. اقامت پرتغال با خرید ملک دردسرهای پرداخت هزینه برای خرید ملک، فرآیند زمان‌بر برای ثبت شرکت و کارآفرینی، دریافت پیشنهاد کاری یا هر روش دیگری را ندارد. به عبارتی دیگر، این روش ساده‌ترین و آسان‌ترین روش مهاجرت به پرتغال به شمار می‌رود.

کشور پرتغال یکی از معدود کشورهای اروپایی است که از طریق تمکن مالی یا طرح خود حمایتی اقامت دائم را به متقاضیان اعطا می‌کند. بنابراین اگر تمکن مالی کافی دارید و می‌خواهید از یکی از کشورهای اروپایی اقامت دائم دریافت نمایید، کشور پرتغال یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای شما خواهد بود. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی پرداخته است.

 

ویزا تمکن مالی پرتغال

ویزای (7D) که ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی پرتغال نام دارد، درصورت داشتن تمکن مالی کافی در کشور محل زندگی، به متقاضیان اعطا می‌شود. به طور کلی، برای اخذ ویزای تمکن مالی هر کشوری اعم از مکزیک، اتریش یا همین پرتغال، توانایی مالی متقاضی می‌بایست به دولت ثابت شود. این نوع ویزا یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت پرتغال و بیشتر کشورهای اروپایی و غیراروپایی به شمار می‌رود.

ویزای (7D) در واقع به عنوان ویزای درآمد غیرفعال یا ویزای بازنشستگی در پرتغال شناخته می‌شود. این ویزا که در سال 2007 توسط دولت معرفی شد، به افراد خارج از اتحادیه اروپا این اجازه را می‌دهد که برای اخذ اقامت موقت یا دائم پرتغال اقدام نمایند. روش تمکن مالی، پلی ساده برای اخذ مجوز اقامت دائم و در نهایت تابعیت پرتغال به شمار می‌رود.

اخذ اقامت خودحمایتی پرتغال

اخذ اقامت خودحمایتی پرتغال

پس از دریافت ویزای تمکن مالی، اقامت دو ‌ساله به متقاضی اعطا می‌شود. پروسه اداری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی (خودحمایتی) بین چهار تا شش ماه در نظر گرفته‌شده است. این مدت زمان، برای ارائه درخواست ویزا به سفارت پرتغال صرف خواهد شد. متقاضی با دریافت اقامت دو ‌ساله می‌تواند در کشور پرتغال حضور داشته باشد و پس از پایان اعتبار، برای تمدید اقامت اقدام نماید.

در تمدید دوم و سوم متقاضی می‌تواند اعتبار ویزا را به مدت دو سال افزایش دهد. متقاضی پس از پنج سال اقامت در کشور پرتغال باید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد. یک سال پس از دریافت اقامت دائم، متقاضیان با شرکت در آزمون شهروندی پرتغال می‌توانند تابعیت و شهروندی این کشور را نیز از آنِ خود کنند.

 

شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

متقاضیان اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی (خودحمایتی) می‌بایست به دولت پرتغال ثابت نمایند که درآمد سالانه کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده را دارند.

در کنار درآمد سالانه، متقاضیان باید مبلغی به عنوان سپرده در حساب بانکی خود داشته باشند. این مبلغ به ازای فرد متقاضی، همسر و یک فرزند چیزی معادل 16500 یورو خواهد بود. لازم به ذکر است که وجود این سپرده برای دریافت اقامت و همچنین تمدید اقامت در پرتغال، لازم و ضروری می‌باشد.

برای اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال، اسپانیا و اتریش نیازی به داشتن دانش زبانی، سطح تحصیلات بالا و یا حتی رده سنی خاصی وجود ندارد.

شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

نحوه اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال

برای تکمیل پروسه دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال شش مرحله وجود دارد.

متقاضیان ابتدا مراحل اولیه را از سفارت پرتغال در کشور خود آغاز می‌کنند. پس از آن می‌توانند کارت اقامت خود را در کشور پرتغال دریافت نمایند‌. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به مراحل اخذ اقامت از طریق تمکن مالی پرتغال پرداخته است:

  1. در مرحله اول متقاضیان می‌بایست یک حساب بانکی در پرتغال باز کند تا امکان انتقال وجه کافی فراهم شود.
  2. متقاضیان پس از آن باید در سفارت پرتغال برای دریافت ویزای موقت (7D) درخواست دهند.
  3. پس از دریافت ویزا، متقاضیان حدود 120 روز یا به عبارتی چهار ماه زمان دارند تا خود را به پرتغال برسانند.
  4. فرد متقاضی بایستی برای خرید یا اجاره ملک جهت اسکان خود و خانواده اقدام نماید.
  5. متقاضیان باید برای شرکت در مصاحبه با (Servicio De Extrangeiros e Fronteiras) یا (SEF) که به معنی سرویس مهاجرت و مرز پرتغال است درخواست دهند.
  6. در پایان هم (SEF) اجازه اقامت (7D) متقاضیان را صادر می‌نماید. افراد می‌توانند از اعتبار یک ساله آن بهره ببرند و پس از پایان اعتبار، آن را تمدید نمایند.

مزایا و معایب اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

به طور کلی، تنها برخی از کشورهای اروپایی اقامت دائم را از طریق ویزای تمکن مالی به متقاضیان اعطا می‌نمایند. از میان این کشورها می‌توان به فرانسه، اتریش، پرتغال و اسپانیا اشاره کرد. از همه مهمتر اینکه برخی از همین کشورها به متقاضیان اقامت اجازه کار در کشور خود را نمی‌دهند.

بنابراین به جرأت می‌توان گفت یکی از مهمترین و بهترین مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی ارائه دادن مجوز کار به افراد می‌باشد.

بنابراین افراد به غیر از منبع اصلی درآمد خود که باعث شده است به کشور پرتغال مهاجرت کنند، می‌توانند منبع درآمد دیگری در کشور پرتغال نیز داشته باشند. به طور کلی اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • داشتن مجوز کار در پرتغال
  • امکان تغییر اقامت موقت به دائم پس از پنج سال زندگی
  • امکان تغییر اقامت دائم به تابعیت و شهروندی، پس از شش سال زندگی
  • خوب بودن شرایط تحصیل برای فرزندان متقاضی
  • وجود شرایط مناسب برای اخذ همراه و گرفتن ویزا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی
  • امکان سفر بدون محدودیت به کشورهای حوزه شینگن (حدود 26 کشور)
  • بدون نیاز به بلوکه کردن سرمایه
  • امکان استفاده از انواع خدمات بهداشتی و درمانی
  • امکان بهره‌مندی از تمامی حقوق شهروندی پس از دریافت تابعیت
  • معافیت از مالیات به مدت ده سال
  • زندگی در یک کشور اروپایی امن با سطح زندگی و امکانات بالا
  • فراهم آمدن امکان سفر به حدود 155 کشور دنیا بدون ویزا
  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری و یا خرید ملک
  • امکان انجام امور تجاری و بازرگانی با کشورهای اتحادیه اروپا
  • دریافت کارت اعتباری بین‌المللی
  • امکان داشتن تابعیت مضاعف
  • نبود محدودیت سنی

 

معایب

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. اما هر روش مهاجرتی به موازات مزایای خود، معایبی نیز به همراه دارد که لازم است در اینجا به آنها اشاره شود:

  • متقاضی باید درآمد و حقوق خود را به دولت پرتغال ثابت کند.
  • درآمد و حقوق ماهیانه متقاضی باید از طریق شغل دورکاری باشد.
  • متقاضیان می‌بایست درخواست خود را به صورت ایمیل ارائه دهد.
  • ممکن است درخواست ویزای برخی از متقاضیان به (VFS Global) مخفف (Visa Facilitation Services) که همان خدمات تسهیلات ویزا است، ارجاع داده شود. این شرکت مسئول رسیدگی و پذیرش پرونده‌های مربوط به ویزا می‌باشد.
  • متقاضیان برای اخذ ویزای تمکن مالی می بایست هزینه‌های بسیار زیادی را متقبل شوند و از توان مالی بالا برخوردار باشند.
  • متقاضیان قبل از اقامت ملزم به اجاره یا خرید ملک در پرتغال هستند.

مدارک لازم جهت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

مدارک لازم جهت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تمکن مالی تقریبا برای همه کشورهای اروپایی مثل ویزای تمکن مالی اتریش یا اسپانیا تقریبا مشابه است. مدارکی که برای اخذ ویزای اقامت پرتغال موردنیاز خواهند بود، به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر متقاضی و همراهان وی با اعتبار بیش از شش ماه
  • عکس پاسپورتی جدید متقاضی و همراهان
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزای پرتغال و ارائه آن
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی تأهل برای دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  • ارائه رسید پرداخت هزینه‌های ویزا به سفارت پرتغال
  • ارائه مدارک محل اقامت در پرتغال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه بیمه درمانی مسافرتی

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند شما را در آماده‌سازی مدارک لازم یاری نماید.

 

میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای تمکن مالی پرتغال

کلیه متقاضیان اقامت دائم پرتغال از طریق تمکن مالی بایستی ثابت نمایند که درآمد مشخصی در سال دارند.

این درآمد باید به صورت مستمر و هر ساله به حساب متقاضی واریز شود. فرد متقاضی اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی باید بتواند به ازای خود و هر نفر از اعضای خانواده خود، درآمد ماهیانه و سالیانه داشته باشد.

این درآمد برای متقاضی اصلی معادل 1070 یورو در ماه و 12840 یورو در سال، برای همسر متقاضی معادل 535 یورو در ماه و 6420 در سال، برای هرکدام از فرزندان زیر 18 سال متقاضی معادل 321 یورو در ماه و 3852 یورو در سال خواهد بود. به طور کلی، متقاضی باید برای خود و همسر و یک فرزند، درآمد سالانه‌ای معادل 16140 یورو داشته باشد.

لازم به ذکر است که متقاضی اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی برای اثبات تمکن مالی، در کنار درآمد ماهیانه و سالانه باید به ازای خود و اعضای خانواده، سپرده‌ای در حساب بانکی خود داشته باشد. این سپرده‌ها به شرح زیر هستند:

  • برای متقاضی اصلی معادل 9000 یورو
  • برای همسر متقاضی معادل 4500 یورو
  • برای هرکدام از فرزندان زیر 18 سال معادل 3000 یورو

جمع‌بندی

اخذ اقامت از طریق تمکن مالی، یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها برای مهاجرت به بیشتر کشورهای اروپایی است.

پرتغال، اسپانیا و اتریش از جمله کشورهای اروپایی هستند که اقامت دائم را از طریق تمکن مالی به متقاضیان اعطا می‌نمایند.

اگر متقاضیان اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی به دنبال کار در کشور مقصد هستند، می‌توانند کشور پرتغال را برای هدف خود انتخاب کنند. اما اگر هدف تنها مهاجرت از طریق تمکن مالی باشد، کشورهای اسپانیا و اتریش نیز گزینه‌های بسیار ایده‌آلی خواهند بود.

برای درخواست ویزای تمکن مالی پرتغال، متقاضیان به سپرده‌ای معادل 9000 یورو و درآمد ماهیانه‌ای معادل 2000 دلار نیاز دارند.

این درحالی است که برای مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی، افراد به درآمد ماهیانه 3000 یورو و به مبلغ 20000 یورو به عنوان سپرده نیاز خواهند داشت. همچنین برای مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی به 22000 یورو سپرده و درآمد ماهیانه 3000 یورو نیاز است.

ویزای تمکن مالی امن‌ترین روش برای اخذ اقامت دائم به شمار می‌رود که می‌توان از آن برای مهاجرت بهره گرفت. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با کارشناسان و مشاوران خبره خود می‌تواند شما را در اخذ این ویزا یاری نماید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it