برنامه ثبت شرکت در کانادا

کانادا جزء کشورهایی است که سالانه از سرتاسر دنیا مهاجران زیادی را می‌پذیرد. کشور کانادا دارای تنوع فرهنگی بالا و اقتصاد پویا است و سیستم بهداشتی جامع و مناظر بی‌نظیری دارد. به همین دلیل، افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. درمجموع، سالانه حدود 430000 نفر به کانادا مهاجرت و شروع به کار می‌کنند. روش‌هایی مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که یکی از این روش‌ها مهاجرت به کانادا از طریق ویزای ict که مخفف Intra-Company Transfer یعنی انتقال شعبه ای از شرکت به کانادا است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در این مقاله به بررسی صفر تا صد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شعبه شرکت می پردازد.

فهرست مطالب

✔️ بدون محدودیت سنی

✔️ بدون نیاز به مدارک دانشگاهی

✔️ بدون نیاز به مدرک زبان

ویزای ICT کانادا

ویزای ICT کانادا با نام‌های ویزای انتقال درون شرکتی یا intra company transfer هم شناخته می‌شود. تأسیس شعبه در کانادا، یکی از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن این کشور پیشرفته و زیبا مهاجرت کرد و اقامت کانادا را ابتدا به‌صورت موقت و سپس به‌صورت دائم به دست آورد.

اگر جز مدیران و یا کارمندان کلیدی سازمان هستید و امکان ارائه مدرک زبان و یا مدارک دانشگاهی ندارید این روش مهاجرتی برای شما مناسب است. برنامه ICT کانادا یکی از سریعترین و ساده ترین روش های مهاجرت طی سال های اخیر بوده است. طبق روش انتقال درون شرکتی کانادا (ICT) شرکت های خارجی با انتقال شعبه ای از شرکت خود به کانادا می توانند برای خود و مدیران و کارمندان کلیدی خود ویزای کار از طریق روش (ICT) دریافت کنند. این ویزا معمولا به مدت 2 تا 5 سال صادر می شود. این ویزا قابلیت تمدید از 5 تا 7 سال را دارد. در صورت داشتن شرایط اقامت دائم نیز موفق به دریافت اقامت دائم کانادا به همراه خانواده خود خواهید شد.

دریافت ویزای ICT چقدر طول می کشد؟

میانگین زمان انتقال درون شرکتی (ICT) 2 تا 10 هفته است اما گزینه های پردازش اولویتی وجود دارد. افرادی که واجد شرایط زمان پردازش 2 هفته ای هستند، ویزای انتقال درون شرکتی را در عرض 2 هفته دریافت می کنند.
اتباع خارجی پس از اولین درخواست مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت برای یک یا حداکثر 2 سال اجازه کار بهره‌مند خواهند شد.
در صورت برآورده کردن تمام شرایط، آن را می‌توان برای 2 سال دیگر نیز چند بار تمدید کرد. حداکثر زمانی که مجوز کار می‌تواند برای مدیران اجرایی و مدیران ارشد تمدید شود، 7 سال است.
البته در حالی‌که برای دانش‌پژوهان متخصص فقط به مدت 5 سال قابل تمدید می‌باشد. فرد ممکن است واجد شرایط درخواست برای اقامت دائم کانادا نیز باشد و پس از 3 سال زندگی در کانادا، می‌تواند برای شهروندی کانادا درخواست دهد.

مزایای ثبت شعبه شرکت در کانادا

پروسه پردازش ویزا سریع در حدود 2 تا 10 هفته

امکان دریافت اقامت دائم کانادا در مدت زمان کوتاه

امکان همراهی اعضا خانواده همسر فرزند زیر 21 سال

امکان اجازه کار همسر و تحصیل رایگان فرزندان

عدم محدودیت سنی

عدم نیاز به مدارک دانشگاهی

عدم نیاز به مدرک زبان

عدم نیاز به انتقال سرمایه

 

مزایای ثبت شعبه شرکت در کانادا

روش مهاجرتی ICT (Intra Company Transferee)

کانادا با برنامه تحرک بین‌المللی‌اش IMP به نیروهای کار غیر کانادایی دارای مهارت بالا اجازه می‌دهد تا به‌عنوان انتقال‌ درون شرکتی یا همان مهاجرت به کانادا از طریق ICT، با کد C12 در کانادا کار کنند. در این روش اجازه داده می‌شود که صاحبان مشاغل واجد شرایط بتوانند شعبه‌ای از مشاغل خود را به کانادا منتقل کنند و مجوز کار دریافت نمایند. اگر یک شرکت غیر کانادایی مکانی را در کشور کانادا داشته باشد، می‌تواند در این کشور شعبه خود را راه‌اندازی نماید و کارمندان خود را به کشور کانادا آورد.

درخواست برای ویزای انتقال درون شرکتیICT  به شرکت و کارمندان این امکان را می‌دهد که از درخواست LMIA خودداری نمایند. زیرا این مجوز کار، معاف از LMIA است. انتقال‌یافتگان واجدشرایط درون شرکتی به مجوز کار نیاز دارند و از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) مستثنا هستند. آن‌ها با انتقال تخصص خود به مشاغل کانادایی، مزایای اقتصادی قابل‌توجهی را برای کانادا فراهم می‌کنند. در اکثر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار آزاد و مجوز تحصیل دریافت می‌نمایند.

 

شرایط ثبت شعبه شرکت در کانادا

شخصی که از طریق برنامه ثبت شعبه شرکت  ICT اقدام به مهاجرت به کانادا می‌نماید باید بداند که فعالیت کاری‌اش باید محدود به شرکتی باشد که به واسطه آن مجوز اقامت کانادا را گرفته است. این به این معنی می‌باشد که شخص نمی‌تواند برای هیچ کارفرمای دیگری در کشور کانادا کار کند. او فقط می‌تواند از طریق شرکتش کالا و خدمات را به مشتریان خود در کانادا و فراتر از آن عرضه نماید.

شرکت مادر یا شعبه شرکت که در کانادا است، هیچ الزام قانونی برای سودآوری در سال اول ندارد. زیرا ایجاد یک شرکت سودآور در کانادا یا هر جای دنیا، نیازمند زمان و تلاش مداوم است. با این ‌حال، این شرکت باید واقعی و در تجارت فعال باشد. به این معنی که باید خدمات یا کالاهایی را به مشتریان خود در کانادا یا خارج از کشور ارائه دهد. همچنین، شرکت باید دارای یک مکان فیزیکی (دفتر یا انبار) باشد.

همراهی اعضای خانواده

صاحبان مشاغل و کارمندان کلیدی ممکن است خانواده‌های خود را در طول دوره اشتغال خود در کانادا تحت برنامه ICT به کانادا بیاورند. همسر فرد واجدشرایط، دارای مجوز کار آزاد خواهد بود و فرزندان می‌توانند به‌صورت رایگان در مدارس دولتی در کانادا تحصیل کنند. به‌علاوه، متقاضی و خانواده‌اش از دسترسی یکسانی به مراقبت‌های بهداشتی رایگان برخوردار هستند که برای همه ساکنان و شهروندان کانادا در دسترس است.

مهارت زبانی

معمولاً صاحبان مشاغل نیازی به ارائه مدرکی دال بر مهارت‌های زبانی ندارند. با این ‌حال، اگر آنها بخواهند پرسنل کلیدی خود را تحت این برنامه به کانادا منتقل کنند، ممکن است از این کارمندان خواسته شود که نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه را برای اثبات شایستگی خود برای موقعیت در کانادا ارائه دهند. حداقل یک سال سابقه مدیریتی برای پست‌های مدیریتی نیز الزامی است.

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه ثبت شعبه شرکت در کانادا

اگر متقاضی به مدت یک سال کار به‌صورت تمام‌وقت (یا 1560 ساعت) در کانادا کار کند، نمره آزمون آیلتس 6 به بالا (با توجه به سن و مدرک تحصیلی فرد ممکن است متغیر باشد) داشته باشد و مدارک تحصیلی خود را معادل‌سازی کند، می‌تواند از طریق اسکیل ورکر و یا سابقه کار کانادایی اقدام به اخذ اقامت دائم نماید.

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه ثبت شعبه شرکت در کانادا

هزینه ثبت شعبه شرکت در کانادا

کارآفرینانی که صاحب کسب‌وکارهای موفق در کشور خود هستند، می‌توانند برای گسترش کسب‌وکار خود به کانادا برایICT  اقدام نمایند. شرایط ثبت شعبه شرکت در کانادا  عبارتند از:

  • شرکت اصلی باید حداقل 12 ماه (اما در حالت ایده‌آل برای حداقل 3 سال) قبل از توسعه به کشور کانادا، سابقه فعالیت داشته باشد.
  • شرکت اصلی باید از نظر مالی سالم باشد و توانایی پشتیبانی از عملیات خارجی در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت است، باید حداقل 12 ماه در 3 سال گذشته قبل از درخواست مهاجرت، با شرکت اصلی کارکرده باشد.
  • شرکت اصلی باید با شعبه‌ای که در کانادا است، به‌عنوان یک شرکت مادر، شرکت تابعه یا وابسته، مرتبط باشد.
  • نام شعبه باید همان نام شرکت مادر (اصلی) باشد.
  • کار شرکتی که در کانادا است باید قابل‌دوام و با رشد اقتصادی باشد و منجر به ایجاد شغل برای کانادایی‌ها شود.
  • متقاضی باید یک دفتر فیزیکی در کشور کانادا به‌عنوان دفتر شرکت داشته باشد و آدرسش را به مراجع مربوطه اطلاع دهد.

دولت کانادا هیچ معیاری را در مورد الزامات سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت  ICTتعیین نکرده است.

ولی طبق تجربه، افرادی که می‌خواهند از طریق ICT اقدام به مهاجرت به کانادا نمایند، باید مبلغ حداقل 100 هزار دلار کانادایی را برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار کانادایی خود جهت پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول داشته باشند و  وجودش را اثبات نمایند. هزینه های پرداختی به اداره مهاجرت طبق جدول زیر است:

عنوانقیمت
هزینه انطباق کارفرما230 دلار کانادا
هزینه درخواست ورک پرمیت155 دلار کانادا
هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا85 دلار کانادا برای هر نفر
حداکثر 170 دلار کانادا برای یک خانواده

علاوه بر سرمایه اولیه، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسند، به وجوه یا دارایی‌های اضافی برای حمایت از کسب‌وکارشان در کانادا دسترسی دارند و نیازی به کمک دولت کانادا ندارند. 

مراحل درخواست مجوز کار انتقال درون شرکتی C12

مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی، در مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت  کد C12 نیز شما باید مدارک مختلفی را ارسال نمایید و از مقررات فدرال پیروی کنید. اگر اولین توسعه شرکت شما به کانادا باشد، مراحل به شرح زیر است:

شرکت خود را در کانادا به‌عنوان شرکت مادر، شرکت تابعه یا وابسته به شرکت مادر خود ثبت نمایید.

  • برای سه سال یک طرح تجاری یا بیزینس پلن تهیه کنید که در آن فعالیت‌های تجاری پیشنهادی، تحقیقات بازار و نحوه برنامه‌ریزی شما برای اجرای یک عملیات سودآور در کانادا مشخص شود. فرد باید به دولت کانادا ثابت نماید که تعهدات خود را حداکثر در مدت سه سال انجام می‌دهد و در صورتی ‌که این تعهد انجام نشود، این ویزا باطل می‌گردد.
  • تمام مدارک موردنیاز (مانند صورت‌حساب بانکی، اساسنامه، شواهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره) را جمع‌آوری نماییدد و درخواست مجوز کار خود را آماده کنید.
  • درخواست خود را ارسال نمایید و منتظر تصمیم باشید.

توصیه می‌شود از ابتدا تا انتهای این مراحل، موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام را به‌عنوان یک راهنما برگزینید تا شانس قبول شدن درخواست ویزایتان بیشتر شود.

زمان پردازش درخواست ویزای انتقال درون شرکتی کانادا

به‌طورکلی، زمان‌های پردازش استانداردی برای برنامه‌های کاربردی ICT اعمال می‌شود که معمولاً یک تا سه ماه می‌باشد. با این ‌حال، در موارد خاص، امکان بهره‌مندی کارآفرینان از پردازش تسریع‌شده که 2 تا 4 هفته است، وجود دارد. با این‌ حال، با توجه به وضعیت COVID-19، اکنون حدود 3 تا 4 ماه طول می‌کشد تا تصمیمی در مورد برنامه مجوز کار ICT دریافت نمایید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

مزایا و معایب ثبت شعبه شرکت در کانادا

امروزه شاهد هستیم که بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت ICT می‌کنند. آن‌ها این تصمیم را به دلایل مختلفی اتخاذ کرده‌اند.

ازجمله مزایای ثبت شرکت در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ‌های مالیاتی پایین‌تر

شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، می‌خواهید تا حد امکان از مزایای مالیاتی استفاده نمایید. ثبت یک کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد در مقایسه با نرخ مالیات افراد، با نرخ پایین‌تری مالیات پرداخت کنید.

کسب‌وکارهایی که به‌عنوان شرکت‌های انفرادی یا مشارکتی فعالیت می‌کنند، معمولاً نرخ مالیات بر درآمد شخصی بالاتری را در مقابل کسب‌وکار ثبت‌شده پرداخت می‌نمایند. همچنین کشور کانادا معمولاً نرخ مالیاتی پایین‌تری نسبت به کشورهای دیگر مانند آمریکا دارد.

  • ثبات و رونق اقتصادی

کشور کانادا در سال‌های اخیر جزء کشورهایی بوده است که پایداری و ثبات اقتصادی خوبی دارد. همین دلیل باعث شده است که صاحبان مشاغل تمایل داشته باشند کسب‌وکار و تجارتشان را در این کشور گسترش دهند.

  • امکان یافتن نیروی کار متخصص

کشور کانادا ازجمله کشورهایی است که دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد که فارغ‌التحصیلانش از سطح دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

فرد با ثبت شرکت در کانادا می‌تواند نیروی کار ماهر را برای شرکتش انتخاب کند. همچنین از آنجایی ‌که این کشور مهاجرپذیر است، افراد با مهارت و دانش بالا را می‌توان از بین مهاجران نیز پیدا کرد.

معایب ثبت شعبه شرکت در کانادا

  • محدودیت در واردات و صادرات

کشور کانادا محدودیت‌هایی را جهت واردات و صادرات در برخی از صنایع دارد که برای هر استان متفاوت می‌باشد. افراد قبل از ثبت شرکت در هر استان بهتر است از این محدودیت‌ها آگاه باشند.

همچنین شهروندان خارجی مقیم کانادا نمی‌توانند در اموری مانند صنایع فرهنگی و پخش، ارتباط از راه دور، تولید اورانیوم، خدمات مالی و حمل‌ونقل فعالیت نمایند.

  • قوانین ایالتی و فدرال

کانادا قوانین دوگانه ایالتی و فدرال دارد. یعنی فرد هم باید قوانین فدرال و هم قوانین ایالتی استانی را که قرار است در آن زندگی و کار کند را رعایت نماید.

  • هزینه‌ها

باید بدانیم هزینه‌های تأسیس شعبه و یا نمایندگی در کانادا پایین نیست.

به‌طورکلی باید گفت که علی‌رغم معایبی که نام بردیم، ثبت شرکت در کانادا بسیار محبوب است. اما باید خاطرنشان کرد که این کار، یک امر کاملاً حساس و قانونی است و انجام آن نیاز به دانش کافی از قانون دارد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با داشتن وکلای زبده در کشور کانادا می‌توانند این مسیر را برای شما هموار نماید.

مقایسه شرایط ویزای تأسیس شعبه شرکت در کانادا با انگلستان و آمریکا

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت را دارید، باید بدانید که ویزای ثبت شعبه شرکت در کانادا بسیار شبیه این ویزا در آمریکا است.

ولی با ویزای تأسیس شعبه شرکت در انگلستان کمی متفاوت می‌باشد. در ویزای تأسیس شعبه شرکت در آمریکا و کانادا فرد باید حداقل یک سال قبل از اقدام به مهاجرت، در شرکت اصلی سابقه فعالیت داشته باشد.

این مورد در ویزای تأسیس شعبه شرکت در انگلستان برای کارآموز فارغ‌التحصیل درون شرکتی سه ماه و برای افرادی با درآمد 73900 پوند در سال یا بیشتر، بدون حداقل زمان است و تنها برای افرادی با درآمد کمتر از این مقدار، 12 ماه می‌باشد.

همچنین مدت‌زمان مجاز برای اقامت در ویزای تأسیس شعبه شرکت در انگلستان نیز با توجه به مقدار درآمد تعیین می‌شود (درآمد کمتر از 73900 پوند در سال اجازه اقامت 5 سال در هر دوره 6 ساله دارد.

درآمد بالاتر از آن، دارای اجازه اقامت 9 سال در هر دوره 10 ساله است.) این مورد در ویزای کانادا، دوره یک الی دوساله باقابلیت تمدید تا 7 سال می‌باشد.

جمع‌بندی

کانادا با داشتن اقتصاد پویا و سیستم بانکی پایدار و امن، توانسته مقصد مهاجرتی بسیاری از صاحبان شرکت‌ها باشد. این افراد از طریق ثبت شعبه شرکت در کانادا IMP-ICT-C12 از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند.

اگر قصد دارید در کانادا زندگی کنید دارید بهتر است قبل از آن از جزئیات زندگی در این کشور مطلع گردید. از این جهت لازم است تا از راهنمایی های یک کارشناس مهاجرتی خبره و ساکن در کانادا مانند کارشناسان موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام کمک بگیرید. برای ارتباط با مشاورین ما در هلدینگ رسام می توانید از طریق پیج اینستاگرام هلدینگ رسام اقدام کرده و یا از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با کارشناسان زبده‌اش می‌تواند شما را برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تأسیس شعبه شرکت یاری نماید.

5/5 - (9 امتیاز)

One Reply to “ثبت شعبه شرکت در کانادا”

  1. بسیار عالی . مقاله خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it