ثبت شرکت در کانادا و مزایای آن

کشور کانادا به شمار زیادی کارآفرین، مدیر و نیروی کار ماهر نیاز دارد. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و اخذ اقامت کاری یا Work Permit یا ویزاهای C11 و C10 کانادا طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا و ورود به این کشور تبدیل‌شده است. یک مطالعه آماری در سال 2021 نشان داد که شرکت‌های کانادایی که توسط مهاجران اداره می‌شوند، موفق‌تر از شرکت‌های دارای مدیریت داخلی افراد کانادایی‌الاصل عمل می‌کنند. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و دریافت ویزاهای C11 و C10 کانادا چندین روش دارد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا خواهد ساخت.

فهرست مطالب

✔️ عدم نیاز به مدرک زبان

✔️ عدم نیاز به مدارک دانشگاهی

✔️ قابلیت تمدید تا 7 سال

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم ویدئو زیر که خلاصه ای در مورد برنامه ثبت شرکت در کانادا می باشد از دکتر مهدی نصیری مدیر مجموعه هلدینگ مهاجرتی رسام  را مشاهده کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا فرایند مخصوص به خود را دارد. در صورت تقاضای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت باید حواستان به پارامتر «داشتن سود برای کشور کانادا» باشد. چندین رویه برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت کارآفرینان می‌توانند برای دریافت مجوز کاری Work Permit، شرکت خود را در این کشور ثبت نمایند. آنگاه به‌عنوان کارمند شرکت خود برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت اقدام نمایند.

مزایای ثبت شرکت در کانادا

فرآیند ساده

ثبت شرکت در کانادا در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای دنیا، فرایندی مشخص و بدون ابهام دارد. ضمن آنکه این فرایند را می‌توان تماماً به‌صورت آنلاین به انجام رساند. همه این‌ها سبب می‌شوند تا کارآفرینان با زحمات اضافی و بوروکراسی‌های غیرضروری برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت روبه‌رو نشوند.

هزینه پایین

هزینه مراحل قانونی ثبت شرکت در کانادا در مقایسه با کشورهایی چون آمریکا، استرالیا و بریتانیا، پایین‌تر است. حتی هزینه‌های سالانه رعایت الزامات قانونی شرکت نیز در کشور کانادا در مقایسه با این کشورها، پایین‌تر می‌باشند.

زیرساخت‌ بین‌المللی قوی

کانادا یکی از کشورهای زیرمجموعه اقتصاد G7 به شمار می‌رود و در رتبه‌بندی‌ها جزء برترین کشورها از نظر آسانی انجام تجارت شناخته‌شده است. بنابراین، اداره یک کسب‌وکار در کانادا از جنبه‌های بسیاری، ساده خواهد بود.

تنوع صنایع فعال

صنایع موفق کانادا را می توان ازجمله شرکت‌هایی در حوزه‌های امور مالی، بیمه، شرکت‌های حقوقی یا شرکت‌های خودروسازی و… دانست. این تنوع صنایع سبب می‌شود تا شرکت‌های نوپا به‌آسانی جایگاه خود را در کشور کانادا پیدا کنند. دولت کانادا نیز پیوسته به حمایت از صنایع مختلف کشور خود می‌پردازد.

فرایند مالیاتی مناسب

نرخ مالیات در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورها، پایین‌تر است. نرخ مالیات فدرال این کشور برابر با 15% می‌باشد. البته درصورتی‌که سهام‌داران کانادایی کنترل یک تجارت را بر عهده داشته باشند، مزایای مالیاتی بیشتر خواهد بود. شرکتی با کنترل از سوی سهام‌داران کانادایی می‌تواند حتی تا 11% مالیات بپردازد.

نرخ پایین فساد

در کانادا محافظت قانونی بالایی از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران می‌شود. همچنین قوانین و مقررات این کشور بسیار از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌نمایند. در این فضا، امکان فساد مالی به‌شدت پایین خواهد بود و فضای مناسبی برای رونق یک تجارت فراهم خواهد شد.

معایب ثبت شرکت در کانادا

بازار تقاضای کوچک

با توجه به رونق فراوان اقتصاد تولیدی کانادا، بازار تقاضای این کشور چندی می‌باشد که تناسب خود را با میزان عرضه کالاها و خدمات از دست داده است. دولت کانادا با بالا بردن امکان صادرات برای تجارت‌های این کشور کوشیده است تا مشکل مذکور را حل کند. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های کانادا محصولات و خدمات خود را به سویی برده‌اند که بیشتر حالت صادرات‌محور پیدا کرده است تا تقاضامحور.

تنوع بیش ‌از اندازه قوانین

مشکل بعدی شرکت‌های فعال در کانادا این است که هر یک از استان‌ها یا مناطق این کشور قوانین خاص خود را دارند. با اینکه کل کشور کانادا تحت یک سری قوانین فدرال ثابت می‌باشند، اما قوانین متنوع منطقه‌ای کانادا نیز به قوت خود برقرار هستند. در نتیجه، شرکت‌ها مجبور می‌باشند تا خود را در هر منطقه با قوانین آن سازگار سازند. این امر مانع بزرگی از نظر قانونی بر سر راه شرکت‌ها نهاده است.

فرآیند ثبت شرکت در کانادا

1

کسب مالکیت یک تجارت در کانادا

نخستین گام برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت آن است که شما مالک یک تجارت در کانادا باشید. بدین منظور سه راه عمده وجود دارد:

  • خرید یک تجارت فعال در کانادا
  • خرید فرانچایز یک تجارت در کانادا
  • تأسیس کسب‌وکار خودتان در کانادا

2

انجام تحقیقات کافی و تدوین یک برنامه تجاری کارآمد

برنامه تجاری شما، مهم‌ترین مؤلفه برای موفقیت فرایند مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت است. افسران مهاجرتی برای پذیرش فعالیت شغلی شما در کانادا و تأیید ویزا، به دقت برنامه کاری شما را موردبررسی قرار خواهند داد.

بنابراین ابتدا روی وضعیت بازار تجارت حوزه تخصصی شرکت خود به‌شدت تحقیق کنید. همه موارد چون مدل تجاری، برنامه‌های استخدامی، راهبردهای قیمت‌گذاری محصولات و خدمات باید دقیق مشخص شده باشند تا بتوانند نظر افسر مربوطه را جلب نمایند.

3

تقاضا برای اخذ ویزای کاری کانادا

برنامه تجاری شما، مهم‌ترین مؤلفه برای موفقیت فرایند مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت است. افسران مهاجرتی برای پذیرش فعالیت شغلی شما در کانادا و تأیید ویزا، به دقت برنامه کاری شما را موردبررسی قرار خواهند داد.

بنابراین ابتدا روی وضعیت بازار تجارت حوزه تخصصی شرکت خود به‌شدت تحقیق کنید. همه موارد چون مدل تجاری، برنامه‌های استخدامی، راهبردهای قیمت‌گذاری محصولات و خدمات باید دقیق مشخص شده باشند تا بتوانند نظر افسر مربوطه را جلب نمایند.

4

اخذ اقامت دائم کانادا (PR)

چند روش برای اخذ اقامت دائم کانادا در مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت  وجود دارد. پرطرفدارترین روش برای این کار عبارت است از برنامه اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry). طبق این برنامه همه مالکان کسب‌وکار، مدیران اجرایی و افراد حرفه‌ای که دارای موقعیت‌های مدیریتی ارشد هستند، می‌توانند با دریافت جاب آفر از سوی شرکت خودشان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. برنامه اکسپرس اینتری کانادا دارای الزامات مخصوص خودش است.

جهت مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و اخذ اقامت دائم کانادا داشتن الزامات زیر ضروری است:

  • داشتن دست‌کم یک سال و ترجیحاً دو تا سه سال تجربه کاری در موقعیت شغلی مدیریتی موردنظر
  • توانایی شرکت در پرداخت به موقع و کافی حقوق کارکنانش
  • داشتن موقعیت فیزیکی مشخص برای شرکت ثبت‌شده
  • حداقل نمره آیلتس 6 برای هر یک از مهارت‌ها
  • الزامات مخصوص برنامه اکسپرس اینتری کانادا

5

اخذ شهروندی کانادا

مرحله آخر در مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت دریافت شهروندی کانادا می‌باشد. الزامات اخذ شهروندی کانادا از طریق ثبت شرکت عبارتند از:

  • داشتن اقامت دائم کانادا
  • حضور فیزیکی دست‌کم به مدت 1095 روز طی پنج سال گذشته در کانادا
  • پرداخت مالیات بر درآمد سالانه در سه سال گذشته
  • قبول شدن در آزمون حقوق، مسئولیت‌ها و دانش شهروندی کانادا
  • داشتن الزامات حداقلی زبانی

روش IMP کانادا

برنامه جابه‌جایی بین‌المللی یا روش IMP کانادا یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک ارزیابی LMIA می‌باشد. چراکه در بیشتر برنامه‌های مهاجرتی کانادا، لازم است کارفرما یک مدرک LIMA دریافت کند تا اثر چشمگیر استخدام یک فرد خارجی بر اقتصاد و وضعیت کشور کانادا را ثابت نماید.

در غیر این صورت، کارفرما از استخدام آن فرد محروم خواهد بود. اما در برنامه IMP نیازی به چنین کاری نیست. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت نیز می‌تواند از طریق کد C10 و C11 روش مهاجرتی IMP صورت گیرد. طبق کد C10 و C11 برنامه جابه‌جایی بین‌المللی کانادا، کارآفرینان می‌توانند بدون نیاز به داشتن LMIA مجوز کار کانادا را اتخاذ نمایند.

مهاجرت کاری به کانادا با اخذ مدرک ارزیابی اثر بازاری یا LMIA امری زمانبر است. به همین دلیل، دو سوم مهاجران کاری به کانادا راهی به‌جز LMIA را برمی‌گزینند. مهاجرت کاری به کانادا از طریق ثبت شرکت تحت کد C10 و C11 برنامه IMP یکی از این راه‌ها است.

مجوز کاری یا Work Permit اخذشده از این روش تنها برای یک نفر صادر خواهد شد. پس از اخذ مجوز کاری کانادا تحت برنامه IMP کانادا، فرد خواهد توانست طبق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورد.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا قاعدتاً هزینه‌هایی برای شما در بر خواهد داشت. این هزینه‌ها عموماً شامل موارد زیر خواهند بود:

  • هزینه‌های مرتبط با خرید یک کسب‌وکار یا تجارت در کانادا
  • هزینه‌های مرتبط با مراحل قانونی ثبت شرکت در کانادا
  • هزینه‌های مرتبط با دریافت مجوز کاری کانادا

مطمئناً در مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت برای داشتن یک تجارت موفق در کانادا به منابع مالی اولیه و کافی نیاز خواهید داشت. بنابراین باید ملاحظات مالی خود را از قبل، پیش‌بینی کرده باشید. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند در برآورد هزینه‌ها، شما را به خوبی یاری نماید.

ضمناً خوب است ارائه مدارک توانایی و تمکن مالی برای خود و خانواده‌تان و نیز اداره شرکتتان را فراموش نکنید. یعنی باید مقداری پول در حسابتان باشد تا تأییدیه تمکن مالی را دریافت نمایید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت در کانادا

همه مالکان کسب‌وکار برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت واجد شرایط نخواهند بود. شرایط لازم برای ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت عبارتند از:

  • داشتن مهارت‌ها، پیش‌زمینه، سابقه و تجربه کاری لازم برای تأسیس موفقیت‌آمیز یک شرکت در کانادا
  • داشتن 50 درصد یا بیشتر از سهام شرکت
  • اثبات اینکه فعالیت تجاری و مدیریتی شما در کانادا به‌طور چشمگیری به وضعیت اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی این کشور سود خواهد بخشید یا فرصت‌هایی برای شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا فراهم خواهد آورد

از سه الزام بالا، مورد سوم حائز اهمیت بسیاری می‌باشد. دلیل عدم موفقیت بسیاری افراد برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت نیز همین مورد است. زیرا افسر مربوطه از این نظر می‌تواند بسیار وسواسی عمل کند. برخی مسائلی که او هنگام بررسی «سود چشمگیر» شما برای کشور کانادا لحاظ می‌کند، عبارت‌اند از:

  • آیا تجارت شما پایه و اساسی دارد و به کشور کانادا سود خواهد رساند؟ آیا مهارت‌ها و سابقه شما به بهتر ساختن این پایه و اساس کمک خواهند کرد؟
  • آیا تجارت شما برای کانادا شغل آفرینی خواهد نمود؟
  • آیا به توسعه اقتصادی داخلی یا افزایش میزان صادرات از کانادا کمکی خواهید داشت؟
  • آیا فناوری‌های نوین یا اقدامات نوآورانه‌ای را به کشور کانادا وارد خواهید نمود؟

همچنین افسر مربوطه اطمینان حاصل خواهد کرد که شما برنامه مطرح‌شده خود را کاملاً به‌صورت عملی پیش خواهید برد یا خیر. او بررسی خواهد کرد که سرمایه شما به چه صورت است، شرکتتان را ثبت کرده‌اید یا خیر و غیره.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

اصلی‌ترین مدارک برای ارائه هنگام ثبت شرکت در کانادا عبارتند از:

  • اسناد مربوط به مالکیت شرکت
  • اسناد موردنیاز هویتی شخص مانند:
  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • اسناد استخدامی شرکت برای شخص متقاضی
  • سند ازدواج در صورت وجود
  • موجودی بانکی
  • ارائه برنامه تجاری با جزئیات کامل جهت بررسی افسر مربوطه
  • مدارک و توضیحات متنی لازم جهت اثبات ویژگی‌های منحصربه‌فرد شرکت که می‌توانند به اقتصاد کانادا یا وضعیت زندگی شهروندان این کشور کمک شایانی نمایند
  • اطلاعات مربوط به سرمایه شرکت
  • اطلاعات مربوط به اعضای اداره‌کننده شرکت
  • شماره فدرال تجارت یا شماره مالیاتی شرکت که از پیش از ادارات مربوطه اخذ شده است
  • مدرک مبتنی بر پرداخت هزینه ثبت شرکت

جمع‌بندی

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و همچنین ثبت شعبه شرکت در کانادا از پرطرفدارترین راه‌های اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا می باشند. این روش ها به‌ویژه برای کارآفرینان و دارندگان شرکت‌های ممتاز در خارج از خاک کانادا مناسب خواهند بود. البته شرکت شما باید بتواند «سود چشمگیر» یا همان «منفعت قابل‌توجهی» برای اقتصاد کشور کانادا یا وضعیت زندگی شهروندان آن داشته باشد. همچنین شما باید بتوانید ثابت کنید که به‌خوبی از پس اداره تجارتتان در کانادا برخواهید آمد و مهارت‌ها و دانش تخصصی کافی برای انجام این امور را دارا هستید. به‌منظور مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت می‌بایست سرمایه کافی برای تأسیس یک شرکت نوپا یا خرید شرکتی که از قبل در کانادا فعال بوده است، دارا باشید.

پس از تصمیم برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق و مطابق با معیارهای ویزای کاری کانادا، می‌توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای اقامت دائم کانادا و سپس شهروندی این کشور اقدام نمایید.

اگر قصد دارید در کانادا زندگی کنید دارید بهتر است قبل از آن از جزئیات زندگی در این کشور مطلع گردید. از این جهت لازم است تا از راهنمایی های یک کارشناس مهاجرتی خبره و ساکن در کانادا مانند کارشناسان موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام کمک بگیرید. برای ارتباط با مشاورین ما در هلدینگ رسام می توانید از طریق پیج اینستاگرام هلدینگ رسام اقدام کرده و یا از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it