قیمت اجاره خانه در کشور اتریش

اتریش را به چشم‌اندازهای طبیعی دل‌انگیز و معماری زیبای خانه‌هایش می‌شناسند. برای کسانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند، چگونگی اجاره خانه مسئله مهمی به شمار می‌آید.

عموماً در اتریش سه نوع واحد مسکونی برای اجاره یافت می‌شود: آپارتمان‌های معمولی (بدون اثاثیه)، آپارتمان‌های دارای اثاثیه و اقامتگاه‌های دانشجویی. هنگام اجاره خانه  نیز باید به مواردی چون بیمه تجهیزات منزل و نحوه استفاده از شبکه‌های خانگی توجه کرد.

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در این مطلب نکاتی را درباره مسائلی چون قیمت و نحوه اجاره خانه در اتریش  پرداخته است.

قیمت اجاره خانه در وین اتریش

قیمت اجاره خانه در کشور اتریش

اتریش کشوری با طرح های مسکونی زیبا و چشم نوازی می باشد که روز به روز قیمت های آن رو به افزایش است. برای مثال بین سال‌های 2017 و 2018 قیمت‌های مسکن در کشور اتریش حدود 10% افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر اجاره خانه در کشور اتریش بطور میانگین برای هر ماه حدود 400 یورو می باشد. در شهر پرجمعیتی مانند وین این مبلغ می‌تواند از 500 تا 2000 یورو در ماه متغیر باشد!

اما در شهر کارینتیا میانگین اجاره ماهانه مسکن برابر با 310 یورو (250 دلار آمریکا) است که، پایین‌ترین میزان مبلغ اجاره در میان سایر شهرهای اتریش می‌باشد. همچنین گران‌ترین شهر از نظر مبلغ اجاره، شهر فورارلبرگ با میانگین اجاره 500 یورو (550 دلار آمریکا) است.

البته میزان اجاره خانه در اتریش تا حد زیادی به دو عامل بستگی دارد: یکی متراژ و کیفیت مسکن و دیگری منطقه و شهر آن. قیمت اجاره خانه در برخی از شهر های کشور اتریش به صورت زیر می باشد:

  • بورگنلند: 350 یورو (390 دلار آمریکا)
  • کارینتیا: 310 یورو (350 دلار آمریکا)
  • نیدراسترایش (اتریش سفلی): 350 یورو (390 دلار آمریکا)
  • اوبراسترایش (اتریش علیا): 370 یورو (410 دلار آمریکا)
  • سالزبورگ: 450 یورو (500 دلار آمریکا)
  • اشتایرمارک: 350 یورو (390 دلار آمریکا)
  • تیرول: 460 یورو (510 دلار آمریکا)
  • فورارلبرگ: 500 یورو (550 دلار آمریکا)
  • وین: 390 یورو (430 دلار آمریکا)

(البته این قیمت ها حدودی بوده و ممکن است در سال آینده تغییر کنند)

قیمت اجاره خانه در وین اتریش

قیمت اجاره خانه در وین اتریش

وین پایتخت اتریش جزء شهرهای سرشناس در سطح بین‌المللی می‌باشد. درنتیجه تقاضای مسکن در این شهر زیاد است و برخی از گران‌ترین قیمت‌های اجاره خانه در اتریش را می‌توان در شهر وین یافت. قیمت اجاره خانه در شهر وین اتریش می‌تواند به عوامل بسیاری بستگی داشته باشد؛ ازجمله نوساز بودن ساختمان، انصاف صاحب‌خانه، منطقه (مثلاً منطقه 1 بسیار گران‌تر از منطقه 16 است)، نزدیکی به حمل‌ونقل عمومی و اندازه آپارتمان. اما می‌توان مبلغ حدودی و میانگینی برای قیمت اجاره خانه در وین اتریش بیان کرد که بدین شرح است:

  • آپارتمان‌های استودیویی (سوئیت): از 450 تا 650 یورو
  • آپارتمان‌های یک‌خوابه در مرکز شهر: از 700 تا 1200 یورو
  • آپارتمان‌های یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: 500 تا 825 یورو
  • آپارتمان سه‌خوابه مرکز شهر: 1200 تا 2500 یورو
  • آپارتمان سه‌خوابه خارج از مرکز شهر: 900 تا 1800 یورو

 

اجاره آپارتمان ارزان در وین اتریش

یکی از راه‌های اصلی برای اجاره آپارتمان ارزان در وین اتریش، انتخاب آپارتمان‌های استودیویی یا همان سوئیت می‌باشد. میانگین متراژ آپارتمان‌های شهر وین برابر با 75 مترمربع است. اما این میانگین برای آپارتمان‌های استودیویی تنها برابر با 33 مترمربع می‌باشد. این آپارتمان‌ها به‌ویژه برای دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی به وین داشته‌اند، مناسب خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد، آپارتمان‌های استودیویی بسته به کیفیتشان می‌توانند از 450 تا 650 یورو اجاره داشته باشند. اما گاه می‌توان در برخی مناطق و با برخی شرایط، این نوع آپارتمان‌ها را با اجاره‌های کمتر (مثلاً حدود 300 یورو) هم پیدا کرد. متراژ این آپارتمان‌ها بین 20 تا 46 مترمربع است و فقط یک اتاق بزرگ هستند که پذیرایی، اتاق‌خواب و آشپزخانه‌ یکی است. البته بیشترشان یک دستشویی کوچک هم دارند، در غیر این صورت سرویس بهداشتی ساختمان، اشتراکی خواهد بود.

نحوه اجاره خانه در اتریش

سه راه اصلی برای اجاره خانه در اتریش وجود دارد که موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به آنها پرداخته است:

  1. نمایندگان فروش املاک

در درگاه آنلاین Housing Agent نام و اطلاعات تماس نمایندگان امور املاک (بنگاه‌داران) در اتریش آورده‌شده است. توجه داشته باشید که این وب‌سایت و وب‌سایت‌های مشابه با آن، برای برقراری ارتباط با مشاورین املاک هستند و نه خرید و اجاره مستقیم املاک.

  1. نهادهای ویژه برای اجاره خانه در اتریش توسط خارجی‌ها
  • ایموتوتال – یک نهاد امور املاک در وین اتریش است که تمرکز آن بر اجاره مسکن‌های لوکس در اتریش می‌باشد.
  • نایت فرانک  یک نهاد بین‌المللی املاک است که حضور فعالی در اتریش دارد.
  • کلاون کنسالتینگ – شرکتی است که به جستجو برای اجاره خانه در اتریش و ثبت قانونی ویزای اتریش کمک می‌کند.

 

  1. سایت اجاره خانه در وین اتریش

برای بیشتر خارجی‌هایی که در اتریش هستند، آسان‌تر آن است که به‌صورت آنلاین به دنبال اجاره خانه در اتریش باشند. در این وب‌سایت‌ها می‌توانید انواع خانه و آپارتمان را با فیلترهای مختلف چه به‌صورت درازمدت و چه کوتاه‌مدت جستجو نمایید. همچنین می‌توانید نگاهی کلی به بازار املاک اتریش داشته باشید.

 

قوانین اجاره خانه در اتریش

در اتریش دو نوع قرارداد برای اجاره خانه وجود دارد: یکی قراردادهای اولیه (اجاره دادن توسط دارنده) و دیگری ثانویه (اجاره دادن توسط مستأجر). معمولاً حداقل مدت قراردادهای اجاره خانه در اتریش برابر با سه سال است و حداکثر مدت می‌تواند هرچند سال باشد. گفتنی است که قراردادهای اجاره خانه را می‌توان به دو نوع محدود و نامحدود نیز تقسیم کرد.

 

جزئیات قرارداد: پیش‌آگاهی دادن

اگر فکر می‌کنید که ممکن است پیش از پایان سه سال بخواهید از مسکن اجاره‌شده خود در اتریش خارج شوید، باید بندی تحت عنوان بند دیپلماتیک یا بازمیهن را در قرارداد لحاظ کنید. با درج این بند خواهید توانست پیش از سه سال خانه اجاره‌ای‌ خود در اتریش را تخلیه نمایید. البته به‌شرط آنکه از دو ماه قبل به صاحب‌خانه اطلاع (پیش‌آگاهی) داده باشید. در این صورت صاحب‌خانه موظف است پول پیش شما را بازگرداند. اگر بخواهید بدون درج بند مذکور خانه را تخلیه کنید، این امر تنها پس از 16 ماه سکونت ممکن خواهد بود، آن هم به‌شرط سه ماه زودتر اطلاع یا پیش‌آگاهی دادن.

صاحب‌خانه تنها در صورتی می‌تواند قرارداد اجاره خانه در اتریش را لغو نماید که:

  • اجاره‌بهای خانه را پرداخت نکرده باشید
  • از ملک مربوطه به‌طور نامناسب استفاده کرده باشید (به آن آسیبی وارد کنید یا برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد کنید).

 

خدمات، مدارک لازم و دیگر نکات قانونی اجاره خانه در اتریش

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در این بخش برخی نکات ضروری در رابطه با اجاره خانه در اتریش پرداخته است.

  • میزان پیش‌پرداخت اجاره خانه معمولاً معادل با سه ماه پول اجاره می‌باشد. البته صاحب‌خانه‌ها مجاز هستند این مقدار را تا اجاره شش ماه در نظر بگیرند.
  • طبق قانون، هر واحد آپارتمان در اتریش باید دارای سیستم گرم‌کننده مرکزی، آب داغ، سینک آشپزخانه، گاز رومیزی، دوش حمام و توالت باشد.
  • قبوض برق و گاز را می‌توانید با پرداخت ماهانه خودکار از حسابتان پرداخت نمایید. این قبوض بر مبنای مصرف سال گذشته محاسبه می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت ماهانه یا قسطی پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که هنگام ورود به منزل مسکونی، از پرداخت قبوض سال گذشته اطمینان حاصل کنید.
  • در بیشتر موارد برای اجاره خانه، مدرک شناسایی هویتی (شناسنامه و غیره)، مدرکی که نشان دهد شما فعالیت شغلی دارید و گاه پاسپورت یا ویزای اتریش کافی خواهد بود.

سایت‌های اجاره خانه در اتریش

بهترین وب‌سایت‌ها برای اجاره خانه در اتریش عبارتند از:

اجاره خانه در گراتس اتریش

قیمت خانه در وین اتریش

شهر وین اتریش 23 منطقه دارد. از میان آنها مناطق 19 و 22 به دلیل شرایط خاصشان (نزدیکی به مؤسسات بین‌المللی و غیره) دارای تراکم جمعیتی خارجی بیشتری هستند. البته جابه‌جایی در شهر وین به دلیل امکانات حمل‌ونقلی پیشرفته، آسان می‌باشد. کلان‌شهر بودن وین و امکانات بالای آن از نظر اماکن، رستوران‌ها، زیرساخت‌ها و غیره سبب‌شده است که افراد از ملیت‌های گوناگون در آن زندگی کنند.

میانگین اجاره خانه در اتریش شهر وین (تک خوابه مرکز شهر) می‌تواند حتی چیزی حدود 780 یورو باشد. شما می‌توانید هم اجاره خانه در مرکز شهر وین و آپارتمان‌های متراکم آن را در نظر بگیرید و هم به حومه شهر و خانه‌های بزرگش فکر کنید. مناطق 1، 2، 4، 8 و 9 وین جز مناطق پیشنهادی برای افراد خارجی هستند. بهترین وب‌سایت‌ها برای اجاره خانه در وین عبارتند از:

  • Vienna Rent
  • Vienna Apartments
  • Vienna City Flats
  • Apartments Apart
  • Bazar
  • Wilhaben
  • Der Standard
  • Kurier

اجاره خانه در گراتس اتریش

گراتس شهری است که افراد از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن زندگی می‌کنند. چراکه شش دانشگاه بین‌المللی برتر در این شهر قرار دارند. البته گردشگران بسیاری هم از آن دیدن می‌کنند. قیمت اجاره خانه در شهر گراتس اتریش به‌صورت زیر می‌باشد:

  • اجاره یک اتاق در یک آپارتمان می‌تواند بین 350 تا 450 یورو برای شما هزینه داشته باشد.
  • اجاره یک آپارتمان استودیویی تک اتاقه (30 تا 35 مترمربع) برابر با 400 تا 500 یورو در ماه خواهد بود.
  • اجاره یک آپارتمان استودیویی دو اتاقه (35 تا 50 مترمربع) چیزی بین 500 تا 800 یورو در ماه است.

ارزان‌ترین مناطق شهر گراتس دو منطقه گریس (Gries) و لند (Lend) می‌باشند. باکلاس‌ترین و البته گران‌ترین مناطق گراتس برای زندگی نیز ماریا توست (Mariatrost) و ریس (Ries) هستند.

 

جمع‌بندی

اجاره خانه در اتریش برای متقاضیان مهاجرت به اتریش، مرحله بسیار مهمی است. دانستن میزان اجاره‌بها و قوانین اجاره خانه، دیگر نکات مربوط به آن نیز برای این افراد الزامی خواهد بود. همچنین در صورت محدود بودن بودجه، انتخاب خانه مناسب در اتریش بسیار چالش‌انگیز می‌شود. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در می‌تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه باشد و شما را در رسیدن به هدفتان یاری نماید.

5/5 - (6 امتیاز)

One Reply to “قیمت اجاره خانه در کشور اتریش در سال 2022 چقدر است ؟”

  1. بسیار عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it