افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور

اگر تا به حال به سفر یا زندگی در خارج از کشور فکر کرده اید، یا صرفاً به سرمایه گذاری های بین المللی علاقه دارید، ممکن است از خود بپرسید: آیا می توانم یک حساب بانکی در کشور دیگری باز کنم؟ افتتاح یک حساب بانکی بین‌المللی کاملاً امکان‌پذیر است و می‌تواند مزایایی را ارائه دهد که ممکن است با حساب بانکی ایرانی به آن دست نیابید. در مقاله از موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام به جزئیات افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور می پردازیم، تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

باز کردن حساب بین المللی

بانکداری در خارج از کشور، که به عنوان بانکداری خارج از کشور نیز شناخته می شود، به سپرده گذاری پول به بانکی اشاره دارد که در خارج از کشوری که شما زندگی می کنید.1 آیا می توانید یک حساب بانکی در کشور دیگری باز کنید؟ گاهی اوقات بانک ها اجازه می دهند، اما واقعا بستگی به کشور و بانک دارد. افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور می تواند به مردم کمک کند تا احساس امنیت کنند و دسترسی آسان به پول خود را در خارج از کشور فراهم کند.

بهترین بانک برای ایرانیان خارج از کشور

اصطلاح بانکداری بین المللی به ارائه خدمات مالی در سراسر مرزهای بین المللی اشاره دارد. بانک ها خدماتی مانند پذیرش سپرده، صدور وام، تسهیل پرداخت ها و ارائه محصولات سرمایه گذاری به مشتریان در سراسر جهان را ارائه می‌دهند. بانکداری بین المللی به مشاغل اجازه می‌دهد تا از بازارهای جهانی به سرمایه دسترسی داشته باشند و در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند. همچنین مشتریان را قادر می سازد تا بدون نیاز به استفاده از خدمات مبادله ارز محلی بین کشورهای خارجی نقل و انتقالات انجام دهند. بانکداری بین المللی به شدت توسط دولت های داخلی و خارجی و همچنین سازمان های مالی جهانی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تنظیم می شود. این مقررات به دنبال محافظت از مشتریان در برابر استثمار مالی با حصول اطمینان از اینکه بانک ها به اندازه کافی وجوه را مدیریت می کنند و استانداردهای پذیرفته شده جهانی وام دهی مسئولانه را رعایت می کنند، هستند. جهت انتخاب بهترین بانک برای ایرانیان خارج از کشور می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان هلدینگ رسام در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا

انواع حساب های بین المللی

سه خدمات اصلی ارائه شده از طریق بانکداری بین المللی شامل اعتبار اسنادی، اعتبار صادراتی و ارز است. هر یک از این خدمات نقش مهمی در ایجاد تجارت بین المللی و تسهیل سرمایه گذاری بین المللی ایفا می کند. انواع مختلفی از حساب‌های بین المللی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • دبیت کارت

دبیت کارت بهترین جایگزین برای همراه داشتن پول نقد است. این نوع حساب ارتباط مستقیم با حساب جاری شما دارد و هر میزان که موجود یداشته باشید، می‌توانید از طریق دستگاه خودپرداز وجه نقد برداشت کنید و یا به خرید بپردازید و در نهایت مجدد شارژ نمایید.

  • کارت واریز حقوق ماهانه

یکی دیگر از حساب‌های بین المللی کارت اعتباری یا کریدیت کارت Credit Card است. در این کارت به صورت منظم حقوق واریز می‌شود و شخص نزد بانک اعتبار خواهد داشت و حتی می‌تواند بیش از موجودی کارت خود، خرج نماید.

  • کارت پیش پرداخت

این کارت‌ها که به عنوان Pre-Paid خوانده می‌شود، از انواع کارت‌های زنجیره‌ای هستند و سقف خرید آن با موجودی کارت ارتباط مستقیم دارد. این کارت‌ها قابل شارژ نیستند و بهترین گزینه برای خرید آنلاین و همچنین کارت هدیه هستند.

شرایط افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور

در مورد الزامات مربوط به نحوه افتتاح حساب بانکی بین المللی به نوع کارت و سقف برداشت پول از کارت توجه کنید. هر کارت روش مختلفی برای پرداخت وجه دارند. پرداخت آنلاین با اکثر کارت‌ها امکان‌پذیر است و برای برداشت وجه از دستگاه‌ها صرفا باید حساب بانکی داشته باشید که عموما Credit card یا debit card کافی هستند. تشخیص نحوه افتتاح حساب بانکی در هر کشور، بر اساس موقعیت جغرافیایی و بانک متفاوت باشد، اما اکثر آنها برای افتتاح حساب به اسناد بسیار مشابه نیاز دارند که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

نحوه باز كردن حساب بين المللی

باز کردن حساب بین‌المللی به دو صورت شرکتی و شخصی قابل انجام است. برای افتتاح حساب بین المللی شرکتی باید به صورت قانونی در خارج از کشور شرکت ثبت کرده باشید و مدارک آن را به بانک ارائه نمایید. برای افتتاح حساب شخصی باید در کشور مورد نظر اقامت را داشته باشید و البته در برخی کشورها نیازی به داشتن اقامت نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان هلدینگ رسام تماس بگیرید.

دیگران می خوانند: ثبت شعبه شرکت در کانادا

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی بین المللی

از جمله مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام کامل قانونی شما

مدرک نشانی (مانند گواهینامه رانندگی یا کارت اعتباری)

تاریخ تولد

مدارک شهروندی (مانند شناسنامه یا پاسپورت)

مرجع بانک

شغل شما / اثبات درآمد (مانند فیش حقوقی یا W2)

باز کردن یک حساب بانکی خارجی ممکن است سخت به نظر برسد، اما کاملاً قابل انجام است و می‌تواند برای شما و انجام امور مالی فواید زیادی داشته باشد. اگر حتی برای بخشی از سال در خارج از کشور کار یا زندگی می‌کنید، داشتن یک حساب بانکی واقع در محل اقامت خارجی خود، سپرده گذاری، برداشت و انتقال پول را آسان تر می‌کند. اگر فقط برای یک تعطیلات طولانی به کشور دیگری سفر می‌کنید، باز کردن یک حساب بانکی در خارج از کشور می‌تواند کارمزد تراکنش‌های بین المللی را کاهش دهد و دسترسی به پول را آسان‌تر و ایمن‌تر کند.

افتتاح حساب بانکی بین المللی در ایران

حساب بانکی بین‌المللی کاربردهای بسیاری دارد و به دلیل تحریم بودن ایران، افتتاح حساب بانکی بین المللی امری دور از ذهن تلقی می‌شود. اما خبر خوب این است که تحت شرایط خاصی و با تهیه مدارک می‌توان از ایران حساب بانکی بین المللی افتتاح نمود. برای افتتاح حساب شخصی در کشورهای مختلف نیاز است که اقامت آن کشور را داشته باشید. اما در برخی از بانک‌های دنیا نیازی نیست اقامت را داشته باشد و صرفا با داشتن پاسپورت می‌توان حساب بانکی بین المللی در ایران باز کرد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام روند افتتاح حساب بانکی را سهل کرده است و چنانچه شما هم می‌خواهید راحت‌تر با کشورهای خارجی ارتباط داشته باشید و تجارت آسانی را تجربه کنید کافی است با کارشناسان هلدینگ رسام ارتباط برقرار کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن از حساب بانکی بین المللی برخوردار شوید.

اگر به دنبال مهاجرت هستید و به دنبال کسب اطلاعات کامل در مورد افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور و جزئیات آن هستید، پیشنهاد می کنیم از طریق پیج اینستاگرام هلدینگ رسام با ما در ارتباط باشید و یا از طریق شماره های زیر با دفتر مرکزی ما تماس حاصل نمایید:

88566803 – 021

88566804 – 021

88566805 – 021

88566806 – 021

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it