اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، قوانین خرید و فروش ملک در فرانسه، برای شهروندان فرانسوی و خارجی‌ها یکسان است. بازار خرید و فروش ملک در کشور فرانسه از بازدهی بالا و ثبات خوبی برخوردار می‌باشد.

شما می‌توانید با خرید ملک در کشور فرانسه، یک سرمایه‌گذاری خوب و سودآور را در یکی از بهترین کشورهای اروپایی تجربه کنید.

این ملک می‌تواند یک پشتوانه خوب برای اقامت شما در کشور فرانسه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک در ادامه این مقاله با موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام همراه باشید.

خرید ملک در فرانسه

یکی از بخش‌های اقتصادی توسعه‌یافته در فرانسه، بخش املاک و مستغلات این کشور است. اگر علاقه‌مند به مهاجرت به فرانسه هستید یا می‌خواهید در یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی سرمایه‌گذاری کنید، کشور فرانسه گزینه خوبی برای این کار است.

برخلاف کشورهایی مانند ایتالیا یا سوئیس، قوانین خرید ملک در کشور فرانسه برای غیراروپایی‌ها با شهروندان فرانسوی، یکسان می‌باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید که خرید ملک در فرانسه، اگرچه گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است، اما به‌طور مستقیم منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود.

یکی از مزیت‌های خرید ملک در فرانسه، امکان دریافت وام بانکی است. البته درخواست وام بانکی برای مسکن مراحل و فوت و فن‌های خود را دارد. برای این منظور هم بهتر است از مشاوره یک وکیل خبره مهاجرتی مانند وکلای موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام بهره ببرید.

خرید ملک در فرانسه - هلدینگ رسام

 

اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

کشور فرانسه، یکی از کشورهایی است که بازار مسکن نسبتا باثبات و در عین حال پر رونقی دارد. این کشور اروپایی، یکی از کشورهای با نرخ بالای تقاضا برای مهاجرت است.

بسیاری از افراد که وارد سال‌های طلایی بازنشستگی می‌شوند، تمایل زیادی به سکونت در نواحی سرسبز و روستایی این کشور دارند.

در عین حال، هیچ کشوری مانند کشور فرانسه، به‌ویژه شهرهای بزرگ آن مانند پاریس، برای جوانان جویای کار و تحصیل و در عین حال عاشق سرگرمی‌های متنوع و هیجان‌انگیز، مناسب نیست.

اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک یکی از زیرمجموعه‌های اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی به‌شمار می‌رود. اگرچه این روش سرمایه‌گذاری، به‌طور مستقیم موجب گرفتن اقامت دائم این کشور نمی‌شود، اما می‌تواند زندگی در این کشور را برای بسیاری از شما، هموارتر کند.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی 2022

 

برای افرادی که می‌خواهند از طریق تمکن مالی، اقامت دائم فرانسه را بگیرند، خرید ملک و اجاره آن، می‌تواند یک گزینه درآمدزایی پرسود بدون نیاز به کار کردن باشد.

همچنین، کسانی که می‌خواهند مهاجرت تحصیلی به فرانسه را تجربه نمایند، خرید ملک و درآمدزایی از آن، یک گزینه عالی خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

همان‌طور که گفتیم، برای خرید ملک در فرانسه ضروری نیست حتماً اقامت یا شهروندی این کشور را داشته باشید. اما اگر می‌خواهید برای اقامت به این کشور بروید، بهتر است از گزینه‌هایی مانند ویزای خودحمایتی، ویزای کار یا ویزای تحصیلی استفاده کنید.

برای مهاجرت‌هایی مانند خودحمایتی، خرید ملک در فرانسه کار شما را آسان‌تر خواهد کرد. البته ملک خریداری‌شده، باید واجد شرایط سکونت شما و خانواده شما باشد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک - هلدینگ رسام

 

جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک باید دانست که برای خرید ملک در فرانسه، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدارک هویتی شامل گذرنامه معتبر، اسناد مربوط به ازدواج یا طلاق و غیره
  • مدارک و اسناد مالی و بانکی شامل اسناد مربوط به این ‌که پول خرید ملک از کجا به دست آمده است

بهتر است یک حساب بانکی در کشور فرانسه افتتاح کنید تا نقل و انتقال پول مشکل‌ساز نشود.

 

جستجوی ملک جهت اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از موارد مهم اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک نحوه جستجوی ملک است. مثل بیشتر کشورهای دنیا، از جمله کشور خودمان، بهترین گزینه برای جستجوی ملک در کشور فرانسه، مشاوران املاک هستند.

مشاوران املاک هر منطقه، تسلط بیشتری به املاک فروشی ناحیه فعالیت خود دارند. از آنجا که بیشتر مشاوران املاک محلی در فرانسه، به زبان فرانسه صحبت می‌کنند، باید برای برقراری ارتباط با آنها به زبان فرانسه آشنا باشید.

یک راه دیگر پیش روی شما، آژانس‌ها و مشاوران املاک آنلاین هستند. معمولاً وب سایت این مشاوران املاک، چند زبانه است و شما خیلی راحت می‌توانید با جست‌وجو در وب سایت آنها، ملک موردنظر خود را پیدا کنید.

 

بهترین سایت های خرید خانه در فرانسه

  1. Rightmove
  2. A Place in the Sun
  3. LeBonCoin
  4. French Property Links
  5. Logic-Immo

بهترین سایت های خرید خانه در فرانسه - هلدینگ رسام

قرارداد خرید ملک در فرانسه چگونه است؟

قرارداد خرید ملک در فرانسه، تابع قوانین حقیقی و حقوقی مشخصی است. بعد از پیدا کردن ملک و به توافق رسیدن با فروشنده بر سر قیمت ملک مزبور، نوبت به اخذ قرارداد خرید و فروش می‌رسد. از نظر حقوقی، در صورت منصرف شدن هر یک از طرفین، طرف مقابل می تواند اقدام قانونی نماید و خسارت خود را مطالبه کند.

علاوه بر این، هر دو طرف قرارداد تا 10 روز اجازه انصراف از معامله بدون پرداخت خسارت را دارند. البته این نکته می‌بایست با رضایت طرفین به وضوح در قرارداد ذکر شود.

اگر قصد اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک را دارید باید بدانید که می‌توانید بندهای تعلیقی که مد نظرتان است را به قرارداد اضافه کنید. البته این بندها باید به امضای هر دوطرف قرارداد برسند.

مثلاً می‌توانید ذکر کنید که برای خرید ملک مزبور، باید بودجه مالی به شیوه مشخصی تامین شود و اگر این بودجه تامین نشد، اجازه فسخ کردن قرارداد بدون پرداخت خسارت را دارید. همچنین، می‌توانید یک یا چند بند را برای پرداخت خسارت در نظر بگیرید.

برای نمونه، اگر مالک نتواند ملک مزبور را در یک زمان مشخص‌شده در قرارداد خالی نماید، ملزم به پرداخت خسارت به‌ازای هر روز بعد از تاریخ مشخص شده است.

قرارداد خرید ملک در فرانسه، شباهت زیادی به قرارداد خرید و فروش ملک در ایران دارد. با این همه، از آن‌جا  که این قراردادها به زبان فرانسه منعقد می‌شوند، بهتر است کار خود را به یک وکیل خبره مهاجرتی وکلای موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام بسپارید، تا دچار ضرر و زیان نشوید.

 

اطلاعات قرارداد خرید ملک

اولین اطلاعاتی که وجود آنها در قرارداد خرید ملک الزامی است، اطلاعات مربوط به مشخصات فیزیکی ملک مزبور می‌باشد. مساحت کل ملک، تعداد طبقات، تعداد اتاق‌ها، محدوده مرزهای ملک، غیره.

در مرحله بعد، اطلاعات مربوط به فروشنده باید به طور کامل درج شود. در این قسمت باید صحت اطلاعات هویتی مالک و این‌که ملک دقیقاً به نام کسی است که اطلاعات او در قرارداد ثبت شده است را بررسی کنید.

اطلاعات دیگری که در قرارداد آورده می‌شود، اطلاعات مربوط به قیمت ملک خریداری‌شده و نحوه پرداخت مبلغ است. اگر قرار است بخشی یا همه قیمت ملک را به‌ شیوه مشخصی تامین نمایید، در یکی از بندهای قرارداد باید این مساله ذکر شود.

بعد از اینکه خریدار و فروشنده قرارداد خرید ملک را امضا کردند، سردفتر هر گونه ادعای حقوقی، مالی یا سایر موارد در مورد ملک را بررسی خواهد نمود. این امر معمولاً حدود سه ماه به طول می‌انجامد، اما گاهی اوقات به زمان بیشتری نیز احتیاج است.

بهترین شهرهای فرانسه برای خرید ملک کدام هستند؟

افرادی که قصد اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک را دارند باید بدانند که بسیاری از مناطق و شهرهای فرانسه برای خرید ملک مناسب هستند. بیشتر شهر‌های فرانسه، هر ساله پذیرای صدها هزار توریست از کشورهای دیگر می‌باشند.

به‌همین دلیل، برای کسانی که قصد خرید ملک تجاری یا ساخت آن را دارند، مهانپذیرها، پانسیون‌ها و هتل‌ها گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید با اجاره دادن چنین مستغلاتی، هر ساله سود فراوانی به‌دست آورید. چنان‌چه قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را دارید، خرید یا ساخت چنین اماکنی یک فعالیت اقتصادی زودبازده و پرسود خواهد بود.

شهرهای پاریس، رن، مون‌پلیه، لیون، نانت و استراسبورگ با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، شهرهای خوبی برای خرید ملک به‌شمار می‌روند.

بهترین شهرهای فرانسه برای خرید ملک کدام هستند- هلدینگ رسام

قیمت خانه در فرانسه چقدر است؟

برای افرادی که به دنبال اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک هستند، قیمت از عوامل قابل توجه است. قیمت خانه در فرانسه، از عوامل بسیاری تاثیر می‌گیرد.

یکی از این عوامل، شهری است که ملک مزبور در آنجا قرار دارد. طبیعی است که قیمت ملک در پاریس و کلان شهرهای فرانسه، به‌مراتب بالاتر از شهرهای دیگر این کشور باشد. البته در نظر داشته باشید که میزان سود و بازدهی سرمایه شما هم بیشتر خواهد بود.

عامل اثرگذار دیگر، قرار داشتن ملک مزبور در محدوده داخل کلان شهرها یا حومه‌های اطراف آنها است. هرچه ملک به محدوده مرکزی یک شهر نزدیک‌تر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. مسکونی یا تجاری بودن ملک نیز بر روی قیمت آن اثر قابل ملاحظه‌ای دارد.

یکی از مناطقی که خرید ملک در آن‌جا به‌صرفه و در عین حال پربازده است، منطقه جنوب فرانسه می‌باشد. اگر قصدتان از خرید ملک، سرمایه‌گذاری تجاری است، می‌توانید با اجاره دادن ملک مزبور سود خوبی به‌دست آورید.

علاوه بر قیمت اصلی خانه، مبلغی هم باید برای هزینه‌های جانبی در نظر گرفته شود. این هزینه‌های جانبی، عبارتند از:

  • هزینه بیمه منزل
  • هزینه تمبر، ثبت ملک و کلیه امور حقوقی و اداری مرتبط با آن
  • حق کمیسیون مشاور املاک
  • حق‌الوکاله وکیل
  • مالیات انتقال ملک و مالیات بر ملک
  • درصورت درخواست وام برای ملک، کارمزد وام که حدود 1% است و همچنین 250 یوروی دیگر برای ارزشیابی ملک مزبور

قیمت خانه در فرانسه به پول ایران

حدود 80 درصد ملک ها در کشور فرانسه در محدوده 129000 یورو و 610000 یورو معادل 4،750،000،000 میلیارد تا 22،000،000 میلیارد تومان معامله می شود.

 

وام مسکن در فرانسه چگونه است؟

اگر ملکی که قصد خرید آن را دارید، مشکل قانونی و حقوقی نداشته باشد، می‌توانید برای گرفتن وام مسکن از بانک‌های این کشور اقدام نمایید. در کشور فرانسه، قانونی که مانع از گرفتن وام مسکن توسط افراد خارجی شود، وجود ندارد. با این همه، باید ثابت کنید که از عهده پرداخت ماهیانه وام مسکن خود برمی‌آیید.

معمولاً بانک‌های فرانسه، همانند بسیاری از کشورهای دیگر، تمایل دارند به کسانی وام ارائه نمایند که وجه تضمینی مانند درآمد ثابت ماهانه دارند.

برای افراد خارجی، پروسه دریافت وام، اگرچه مشکل است اما غیرممکن نیست. تنها محدودیتی که در این زمینه برای غیراروپایی‌ها وجود دارد، میزان وام دریافتی می‌باشد. معمولاً میزان این وام، مبلغی کمتر از 80% از قیمت واقعی ملک خریداری‌شده است. توجه داشته باشید که ارزش یک ملک با قیمت خرید آن متفاوت است و بر اساس نظر مامور ارزشیابی ملک مشخص می‌شود.

افرادی که قصد اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک را دارند باید بدانند در مجموع، مهم‌ترین قدم برای خرید ملک در فرانسه، انعقاد یک قرارداد محکم است که منافع دو طرف معامله را در آن در نظر گرفته شده باشد.

برای عقد چنین قراردادی پیشنهاد می‌کنیم حتماً از طریق یک وکیل آشنا به قوانین دولت فرانسه اقدام نمایید. چنین وکیل حاذقی می‌تواند در پروسه دریافت وام مسکن نیز یاری‌گر شما باشد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند در تمامی مراحل شما را یاری نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it