بهترین روش دریافت ویزای تحصیلی کانادا 2022

یکی از روش‌های دریافت اقامت کانادا، تحصیل در کانادا است. کشور کانادا، از نظر سطح آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و بیشتر دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌های بالای جهانی قرار دارند. علاوه بر این، زبان انگلیسی و زبان فرانسه دو زبان رسمی این کشور هستند.

برای اکثر ایرانی‌ها که زبان دوم آنها، زبان انگلیسی است، تحصیل و زندگی در کانادا آسان‌تر و راحت‌تر از کشورهای غیرانگلیسی‌زبان می‌باشد. در این مقاله، به چند سؤال مهم درباره دریافت اقامت کانادا با تحصیل در این کشور پاسخ داده‌ایم.

 

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

دریافت اقامت کانادا با تحصیل در این کشور مزایای بسیاری دارد. در درجه اول، تحصیل در کشور کانادا و گرفتن مدرک کانادایی، اعتبار بالایی برای ورود به بازار کار در همه کشورها خواهد شد.

اکثر دانشگاه‌های کشور کانادا از درجه علمی بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید در یک محیط آکادمیک به‌روز و زیر نظر استادان مطرح بین‌المللی تحصیل نمایید.

از سوی دیگر، کشور کانادا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خود، برنامه‌های مهاجرتی کاری زیادی عرضه کرده است که ورود آنها به بازار کار این کشور را آسان می‌کند. به این ترتیب، اگر تحصیل در کشور کانادا را انتخاب نمایید، مسیر خود را برای گرفتن اقامت دائم این کشور همواره کرده‌اید.

با این‌که تحصیل در کانادا مستلزم پرداخت شهریه است، اما این شهریه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، مقرون‌ به صرفه‌تر تمام می‌شود.

علاوه بر این، دانشگاه‌ها و سازمان‌های انتفاعی و غیرانتفاعی زیادی هستند که با پرداخت بورسیه و فاند، به تحصیل متقاضایان بین‌المللی در کانادا کمک می‌کنند. هزینه زندگی در بیشتر شهرهای کانادا، ارزان‌تر از کشورهایی چون آمریکا، استرالیا و کشورهایی اروپایی است.

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

درباره دانشگاه ها و کالج های کانادا

افرادی که به دنبال دریافت اقامت کانادا با تحصیل باید بدانند که دانشگاه و کالج در کانادا، دو مؤسسه آموزشی جداگانه ولی مرتبط به هم هستند. کالج، برای آماده‌سازی محصلین جهت ورود به بازار کار است. در مجموع، بیش از 1500 مؤسسه آموزش عالی در کانادا وجود دارد.

دوره‌های کالج معمولاً یک یا دو ساله هستند، پذیرش آسان‌تری دارند و کاربردی‌تر می‌باشند. دوره‌های دانشگاهی، برای هر مقطع تحصیلی متفاوت هستند. دوره کارشناسی در کانادا، سه تا چهار سال و کارشناسی ارشد معمولاً دو سال طول می‌کشد.

مدت زمان دوره‌های دکتری نیز بین دو تا پنج سال است که به واحد محور بودن یا پژوهش محور بودن دوره موردنظر بستگی خواهد داشت. گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، دشوارتر از کالج‌های این کشور است. توجه نمایید که هم کالج‌های کانادا و هم دانشگاه‌های این کشور، شهریه دارند.

چرا باید در کانادا تحصیل کنم؟

سیستم آموزشی در کشور کانادا یک سیستم به‌روز و مطابق با استانداردهای آموزشی کشورهای پیشرفته می‌باشد. همچنین، برای دانشجویان بین‌المللی نخبه، امکان تقاضا برای بورسیه‌ها و فاندهای مختلف فراهم است.

دانشجویان، علاوه بر تحصیل، نیازمند محیطی مناسب برای تفریح و زندگی هستند. چنین محیطی را می‌توان در همه شهرهای دانشگاهی کانادا پیدا کرد. بیشترین دغدغه مالی یک دانشجو، پیدا کردن مسکن مناسب است.

در کشور کانادا، علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان می‌توانند زندگی در کنار خانواده‌های کانادایی، پانسیون‌های دانشجویی خارج از کمپ و آپارتمان‌ها و خانه‌ها با قیمت مناسب را انتخاب کنند.

علاوه بر موارد گفته‌شده، اعتبار جهانی مدراک دانشگاهی کشور کانادا را نباید نادیده بگیریم. این مدارک تحصیلی، برگ برنده بسیاری از فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار این کشور و سایر کشورهای پیشرفته هستند.

یک دلیل دیگر برای تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین‌المللی تمام وقت، اجازه کار حین تحصیل در این کشور را دارند. این سابقه کاری، بعد از فارغ‌التحصیلی برای پیدا کردن شغل و گرفتن اقامت دائم این کشور مفید خواهد بود.

چگونه می توانم در کانادا تحصیل کنم؟

چگونه می توانم در کانادا تحصیل کنم؟

برای تحصیل در کانادا باید ابتدا از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های این کشور پذیرش بگیرید. بعد از دریافت پذیرش، باید برای صدور ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

توجه داشته باشید که گرفتن پذیرش از هر کالج یا دانشگاه کانادایی منجر به پذیرش درخواست ویزای تحصیلی کانادا نمی‌شود. همچنین، گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد.

اگر می‌خواهید زحمات شما برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی از این کشور به‌هدر نرود، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان و وکلا مهاجرتی با‌تجربه و متخصص هلدینگ رسام مشاوره بگیرید.

آیا می توانم خانواده ام را به کانادا بیاورم؟

یکی از مزایای دریافت اقامت کانادا با تحصیل همراهی خانواده است. شما می‌توانید هم زمان با درخواست ویزای تحصیلی، برای ورک پرمیت همسرتان هم اقدام نمایید.

معمولاً در صورت پذیرش درخواست ویزای تحصیلی، درخواست مجوز کاری همسر شما هم پذیرفته خواهد شد. اگر صاحب فرزند هستید، می‌توانید برای فرزندان تحت تکفل خود نیز درخواست ویزای همراه بدهید.

ویزای همراه دانشجو، ویزای کاستودین نام دارد و برای همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو صادر می‌شود. البته بهتر است این دو درخواست، همزمان نباشند. فرزندان دانشجویان بین‌المللی اجازه تحصیل در مدارس این کشور را  نیز دارند.

والدین تنها در صورتی می‌توانند همراه فرزند محصل خود به کانادا بروند که فرزند آن‌ها زیر سن قانونی (18 سال) باشد. اکثر دانشجویان، سنی بالاتر از 18 سال دارند، به‌همین دلیل نمی‌توانند از ویزای گاردین برای همراهی والدین خود استفاده کنند. این والدین می‌توانند با استفاده از ویزای توریستی کانادا به ملاقات فرزند خود بروند.

آیا می توانم خانواده ام را به کانادا بیاورم؟

کدام شهر کانادا برای دانشجویان بین المللی بهتر است؟

تقریباً همه شهرهای دانشگاهی کانادا، امکانات خوبی برای دانشجویان بین‌المللی دارند. در این میان، شهرهای مونترال، تورنتو، ونکوور، کبک و اتاوا می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری برای دانشجویان بین‌المللی باشند.

تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان بین‌المللی این شهرها نسبت به شهرهای دیگر کانادا، بیشتر است. به‌همین دلیل، برخی امکانات ویژه برای دانشجویان بین‌المللی مانند بلیت دانشجویی نیم بها، بن‌های خرید موادغذایی، تنوع خانه‌های دانشجویی و… در این شهرها بیشتر می‌باشد.

شهر مونترال با وجود گران بودن، مقصد محبوب بیشتر دانشجویان بین‌المللی است. این امر دو دلیل اصلی دارد: بازار کار گسترده‌تر این شهر برای دانشجویان و وجود دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی در آن.

آیا می توانم بعد از تحصیل در کانادا بمانم؟

شما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید با  گرفتن ویزای PGWP، تا حداکثر سه سال  در خاک کانادا بمانید. اگر در طی این مدت موفق به پیدا کردن کار شوید، می‌توانید به اقامت خود در کانادا ادامه دهید. در غیر این صورت، باید خاک کانادا را ترک کنید.

 

آیا می توانم پس از تحصیل در کانادا اقامت دائم داشته باشم؟

افرادی که قصد دریافت اقامت کانادا با تحصیل را دارند، باید بدانند که تحصیل در کانادا به‌تنهایی باعث گرفتن اقامت دائم این کشور نمی‌شود. برای دریافت اقامت دائم می‌توانید از طریق برنامه‌های فدرال و استانی مختلف کشور کانادا اقدام نمایید.

چنانچه بعد از فارغ‌التجصیلی، موفق به اخذ ویزای کاری حداقل یک ساله کانادا شوید، می‌توانید از طریق برنامه مهاجرتی کلاس تجربه کاری کانادایی در سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

به‌جز این، بیشتر استان‌های کانادا، برنامه‌های مهاجرت کاری برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خود دارند که منجر به گرفتن اقامت دائم کانادا می‌شوند.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) چیست؟

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) چیست؟

PGWP نوعی مجوز کاری در کانادا است که پس از اتمام تحصیل، به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود. از زمان دریافت نامه تکمیل دوره تحصیلی، دانشجو حداکثر 180 روز فرصت دارد تا برای دریافت این مجوز کاری اقدام کند.

مدت زمان اعتبار PGWP به مدت زمان تحصیل دانشجو بستگی دارد. برای نمونه، اگر طول دوره تحصیلی شما 2 سال یا بیشتر باشد، اعتبار این مجوز تا نهایت سه سال خواهد بود.

 

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کانادا کار کنند؟

بله. یکی از مزایای بسیار خوب تحصیل تمام وقت در کانادا، اجازه کار حین تحصیل است. هر دانشجوی بین‌المللی تمام وقت می‌تواند تا حداکثر 20 ساعت در هفته در زمان باز بودن دانشگاه‌ها کار کند.

در دوره تعطیلات دانشگاهی، میزان کار مجاز دانشجویان بین‌المللی در هر هفته، 40 ساعت اعلام شده است. این کار می‌تواند مرتبط یا غیرمرتبط با رشته دانشگاهی دانشجو باشد. برای کار حین تحصیل، حتماً باید مجوز کار بگیرید.

برای تحصیل در کانادا به چه مقدار پول نیاز دارم؟

جهت دریافت اقامت کانادا با تحصیل باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دوره، هزینه‌های فرعی تحصیلی و هزینه‌های زندگی در کشور کانادا برخوردار باشید.

شهریه دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا، سالانه بین 5500 تا 29000 هزار دلار کانادا است که به رشته تحصیلی بستگی دارد. شهریه سالانه دوره‌های کارشناسی ارشد بین 13000 تا 20000 و دوره‌های دکتری بین 10000 تا 20000 دلار کانادا است.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کانادا نیز متفاوت، می‌باشد و به سبک زندگی خود دانشجو بستگی زیادی دارد. به طور کلی، هزینه فعالیت دانشجویی، بیمه، خرید کتب درسی و لوازم آموزشی و تحریر، مسکن، حمل‌و‌نقل عمومی، مواد غذایی، تلفن همراه، تفریح، خرید لباس و هزینه‌های غیرمترقبه، کل هزینه‌های زندگی دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

متوسط مجموع هزینه‌های یک دانشجو در کانادا، حدود 14400 تا 15000 دلار کانادا در سال است.

 

محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا چقدر است؟

اگر قصد دریافت اقامت کانادا با تحصیل دارید باید بدانید که حداقل شرط سنی برای ورود به دانشگاه‌های کانادا، 18 سال است. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، حداکثر شرط سنی برای پذیرش نیز دارند.

البته توجه داشته باشید که در ویزای تحصیلی کانادا، هیچ شرط سنی برای تحصیل در کانادا عنوان نشده است. با این همه، در زمان صدور ویزا، نظر افسر پرونده اهمیت زیادی دارد.

معمولاً برای افراد بالای 35 سالی که می‌خواهند دوره‌های لیسانس یا فوق‌لیسانس را بگذرانند، صدور ویزای تحصیلی دشوارتر انجام می‌شود.

اگر تحصیلات دانشگاهی را دیر شروع کرده‌اید یا گپ تحصیلی دارید، باید یک دلیل قانع‌کننده برای آنها ارائه دهید. گپ تحصیلی 2 تا 5 ساله مشکلی ایجاد نمی‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

One Reply to “بهترین روش دریافت ویزای تحصیلی کانادا 2022”

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it