بهترین روش های مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از کشورهای با سطح کیفی بالا و اقتصادی قوی است. این کشور به دلیل جمعیت پایین، سالانه تعداد زیادی مهاجر را به روش‌های مختلف می‌پذیرد. روش‌هایی همچون کار، تحصیل، ازدواج، فرزندآوری و کارآفرینی از طریق استارت آپ و ثبت شرکت از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشند. اما بهترین روش‌ های مهاجرت به کانادا کدام هستند؟ این سوالی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یک کشور مهاجرپذیر و توسعه یافته می‌باشد. نرخ پایین بیکاری آن در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود، یعنی 5.3 درصد رسیده است. این امر، افراد مایل به مهاجرت را به سمت این کشور سوق می‌دهد. تعداد 73000 شغل جدید در سال 2022 ایجاد شدند که باعث کاهش نرخ بیکاری در این کشور بودند.

بهترین روش های مهاجرت به کانادا 2022

همچنین تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار گرفته‌اند. این امر می‌تواند به مناسب بودن این کشور جهت مهاجرت صحه بگذارد. از طرفی دیگر، کشور کانادا موانع مختلف برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف را برداشته است. بنابراین امکان ثبت شرکت برای متقاضیان فراهم می‌باشد.

معرفی بهترین روش های مهاجرت به کانادا

افراد می‌توانند با روش‌های مختلفی به کانادا مهاجرت کنند. اما روش‌هایی هستند که به عنوان بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته می‌شوند. این روش‌ها در ادامه این مطلب بررسی شده‌اند.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک تجاری

خرید ملک تجاری در کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، امکان‌پذیر است. اما خرید ملک در این کشور به منزله دریافت اقامت دائم کانادا نیست.

بنابراین شاید در نظر اول، این روش یکی از بهترین روش‌ های مهاجرت به کانادا برای همه افراد نباشد. اما افراد می‌توانند از این طریق، بخشی از سرمایه خود را در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک تجاری

متقاضیان می‌توانند از طریق خرید ملک در کانادا کسب‌وکار خاص خود را نیز راه‌اندازی نمایند. آنها همچنین می‌توانند ملک خود را اجاره دهند و درآمدی از این بابت کسب نمایند.

به هر حال اگرچه خرید ملک در کانادا به منزله اخذ اقامت دائم این کشور نیست، قطعا راهی برای پس‌انداز سرمایه است.

میانگین قیمت خرید ملک در استان‌های مختلف کانادا در سال 2022 به شرح زیر می‌باشد:

نام استان میانگین خرید ملک
استان بریتیش کلمبیا730000 دلار کانادا
انتاریو578000 دلار کانادا
آلبرتا387000 دلار کانادا
کبک297000 دلار کانادا
مانیتوبا296000 دلار کانادا
ساسکاچوان288000 دلار کانادا
نوا اسکوتیا249000 دلار کانادا
نیوفاندلند/ لابرادور246000 دلار کانادا
پرنس ادوارد230000 دلار کانادا
نیوبرانزویک178000 دلار کانادا

مهاجرت به كانادا از طريق ثبت شركت

ثبت شرکت در کانادا یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور به شمار می‌رود. این روش برای افرادی که توانایی و شرایط لازم را دارند، می‌تواند یکی از بهترین روش‌ های مهاجرت به کانادا به شمار رود.

نکته خیلی مهم در رابطه این است که ثبت شرکت، خود به تنهایی راهی برای گرفتن اقامت دائم کانادا نیست.

مهاجرت به كانادا از طريق ثبت شركت

افراد پس از ثبت شرکت در کانادا باید یک مدت زمانی را بگذرانند و به سوددهی برسند. اگر همه پیش‌بینی‌ها درست از آب درآید و کار شرکت طبق پلن تجاری ارائه‌شده پیش برود، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

متقاضیان باید به دولت ثابت نمایند که شرکت آنها از نظر اقتصادی توانایی سوددهی و ارزآوری برای کشور را دارد. در جدول زیر به صورت مختصر اطلاعاتی در رابطه با ثبت شرکت، آورده شده است.

هزینه‌های ثبت شرکت در کانادا3000 تا 5000 دلار کانادا
مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت20 الی 30 روز کاری پس از دریافت تاییدیه و همچنین ارائه پلن تجاری
انواع شرکت‌های سهامی در کشور کانادا برای ثبت شرکتشرکت سهامی فدرال و شرکت سهامی استانی
وضعیت ثبت شرکتوضعیت ثبت شرکت در استان‌های مونترال، ونکوور، کبک و تورنتو عالی است
انواع شرکت در کاناداشرکت‌های سهامی، شرکت‌های مالکیت انحصاری و شرکت‌های مشارکتی

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

متقاضیانی که ایده‌های نوآورانه و کارآفرینانه دارند، می‌توانند از طریق ویزای استارتاپ کانادا، شرکت کارآفرینی خود را تاسیس نمایند.

این روش از این جهت یکی از بهترین روش ‌های مهاجرت به کانادا است که متقاضیان می‌توانند خیلی زود از طریق آن به اقامت دائم و تابعیت کانادا برسند.

کارآفرینان بلافاصله پس از دریافت نامه حمایتی از دولت و سازمان‌های مجاز می‌توانند هم برای خود و هم اعضای خانواده‌شان ویزای اقامت کانادا بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

ایده‌های نوآورانه این افراد با بخش‌های خصوصی کانادا ترکیب می‌گردد و کسب‌وکارهایی ایجاد می‌شوند که می‌توانند در مقیاس جهانی با شرکت‌های دیگر رقابت نمایند. شرایطی برای آغاز استارتاپ کانادا وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • داشتن آیلتس حداقل پنج و یا بیشتر
  • دریافت نامه ساپورت یا نامه حمایتی از سازمان‌های مورد تایید کانادا
  • داشتن حداقل تحصیلات
  • نداشتن سوءپیشینه و سایر مشکلات پزشکی
  • داشتن تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های ماه‌های اول زندگی در کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

هرکدام از بهترین روش ‌های مهاجرت به کانادا که ذکر شدند، نیاز به مدارک خاص خود دارند. به عبارت دیگر، بستگی دارد که متقاضیان مهاجرت به کانادا کدام روش را انتخاب می‌نمایند. آنها باید مدارک و شرایط را نیز بر همان اساس آماده کنند. اما مدارکی که برای تقریبا همه روش‌ها مشترک هستند، عبارتند از:

  • نامه تمکن مالی
  • داشتن تحصیلات دانشگاهی و ارائه مدارک آنها
  • توجه به محدودیت سنی
  • رزومه قوی
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت و ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

هزینه‌های مهاجرت به کانادا

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که فکر متقاضیان مهاجرت به کانادا را درگیر می‌کند، مربوطه به هزینه‌های مهاجرت است.اینجا هم می‌بایست بار دیگر گفت که هزینه‌های مهاجرت کاملاً بستگی به روش انتخابی و شرایط آن دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا

این هزینه‌ها مخارج لازم قبل از مهاجرت و بعد از مهاجرت را شامل می‌شوند. مهمترین مسئله این است که افراد باید بتوانند حداقل تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی شش ماه تا یک سال خود را در کانادا داشته باشند. این مبلغ در حدود 13000 دلار کانادا خواهد بود. متقاضیان همچنین هزینه‌های مربوط به اقامت و ویزا را نیز باید مد نظر خود قرار دهند.

جمع‌بندی

برای مهاجرت به کانادا روش‌های متعددی وجود دارد که تحصیل و کار از پرطرفدارترین آنها هستند. اما بهترین روش‌ های مهاجرت به کانادا شامل روش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری نظیر استارتاپ کانادا و ثبت شرکت در کانادا است. در صورتی که افراد سرمایه لازم را داشته باشند، می‌توانند به راحتی به این کشور مهاجرت نمایند و اقامت دائمی خود و خانواده‌شان را دریافت کنند. اما به دلیل پیچیدگی‌های موجود، بهتر است فرآیند اخذ ویزای کانادا به افراد متخصص در حوزه مهاجرت سپرد‌ه شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it