هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2023 چقدر است؟

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی همچون کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری به این کشور پیشرفته، پر از امکانات و با کیفیت بالای زندگی مهاجرت کنند.

اما پروسه مهاجرت همچون هر پروسه دیگری با هزینه‌هایی همراه خواهد بود. حالا سوال این است که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر برآورد می‌شود؟ هزینه مهاجرت با توجه به روش انتخابی فرد، متفاوت است.

بنابراین در ادامه این مقاله به بررسی این هزینه‌ها با توجه به روش مهاجرتی می‌پردازیم.

لیست کلی هزینه های مهاجرت به کانادا

افراد برای مهاجرت به کانادا می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلفی که توسط دولت ارائه می‌شود، اقدام نمایند. در صورتی که افراد توسط دولت کانادا پذیرفته شوند، می‌بایست برای دریافت ویزا هزینه‌هایی نیز پرداخت کنند. هزینه‌هایی که برای بررسی مدارک صدور ویزا از سوی سفارت باید پرداخت گردد، کاملاً به روش مهاجرتی بستگی دارد. به طور کلی هزینه‌ مهاجرت به کانادا در لیست زیر آورده شده است:

عنوان میزان هزینه
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی 150 دلار کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری 155 دلار کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی 100 الی 500 دلار
آزمایش پزشکی ویزای کانادا 100 تا 500 دلار کانادا
دریافت گواهی عدم سوء پیشینه 20 دلار کانادا
هزینه انگشت نگاری بیومتریک 85 دلار کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

امکان سفر به کانادا و اقامت کوتاه مدت از طریق ویزای توریستی کانادا امکان‌پذیر است. به طور کلی باید گفت که ویزای توریستی و گردشگری کانادا در دو گروه مختلف طبقه‌بندی می‌شوند:

  • ویزای چند بار ورود توریستی یا مالتی کانادا
  • ویزای یکبار ورود توریستی کانادا

نکته مهم این است که در هر دو نوع ویزای توریستی کانادا، پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضا، متقاضیان نمی‌توانند آنها را تمدید یا مجدداً مورد استفاده قرار دهند. هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

برای اخذ ویزای توریستی کانادا، متقاضیان به 80+100 دلار کانادا نیاز دارند. تمام این هزینه به طور هم‌زمان در مدت زمان اقدام برای درخواست ویزا از متقاضیان اخذ می‌شود. متقاضیان دقت نمایند که مبلغ 185 دلار از این هزینه می‌بایست به سفارت کانادا پرداخت شود. 100 دلار آن برای بررسی مدارک و 85 دلار به جهت انگشت نگاری بیومتریک ویزای کانادا خرج می‌گردد.

هزینه‌های اسپانسرشیپ کانادا

یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی به کانادا، ویزای حمایتی یا اسپانسرشیپ کانادا نام دارد.

یکی از افراد خانواده که مقیم یا شهروند کانادا است، می‌تواند شرایط حمایت سایر اعضای خانواده خود را فراهم و ویزای اسپانسرشیپ را برای آنها دریافت کند. دارندگان این ویزا می‌توانند به کانادا مهاجرت نمایند و از طریق ویزای اسپانسرشیپ در کنار خانواده خود زندگی کنند.

هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای اسپانسرشیپ کانادا شامل مواردی همچون موارد زیر است:

  • هزینه اقامت دائم
  • هزینه انگشت نگاری
  • هزینه پردازش درخواست برای اسپانسر و اسپانسرشونده
  • هزینه معاینات پزشکی و گواهی پلیس

فارغ از اینکه فرد مورد نظر چه نسبتی با مقیم کانادا دارد، هزینه اسپانسرشیپ کانادا به شرح زیر می‌باشد:

  • برای کودکان: حدود 150 دلار
  • برای بزرگسالان: حداقل 1050 دلار کانادا

هزینه سیستم اکسپرس اینتری

هزینه سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس انتری یکی از روش‌های رایج و معمول برای مهاجرت کاری به کانادا به شمار می‌رود. صاحبین فن، متخصصین و نیروهای کار ماهر می‌توانند از این روش، متقاضی ویزای موقت و سپس ویزای دائم کانادا شوند.

نوع هزینه برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری مبلغ
اپلیکیشن فی برای شروع پرونده و انجام فرآیندهای بررسی مدارک 550 دلار کانادا برای متقاضی اصلی

550 دلار برای همسر یا شریک قانونی

اپلیکیشن فی فرزندان 150 دلار کانادا به ازای هر فرزند
هزینه لندینگ فی 500 دلار کانادا

سایر هزینه‌ها از قبیل موارد زیر را نیز می‌بایست در نظر گرفت:

  • آزمون زبان
  • ارزیابی مدارک تحصیلی توسط شرکت‌های مهمی همچون مدیکال کلیرنس (Clearance) و (wes)
  • ترجمه مدارک

هزینه سرمایه گذاری در کانادا

پس از مهاجرت تحصیلی و کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود. هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری بستگی به منطقه‌ای دارد که فرد برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

شایان ذکر می‌باشد که برای سرمایه‌گذاری، برنامه‌های مختلفی در ایالت‌های مختلف کانادا وجود دارند. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط مالی خود، یکی از ایالت‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

در جدول زیر میزان دارایی و میزان سرمایه‌گذاری با توجه به هر ایالت درج شده است:

نام ایالت حداقل دارایی میزان سرمایه‌گذاری
کبک دو میلیون دلار کانادا 1200000 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا 600000 دلار کانادا 200000 دلار کانادا
مانیتوبا 500000 دلار کانادا 250000 دلار کانادا
نیوبرانزویک 600000 دلار کانادا 250000 دلار کانادا
نوا اسکوشیا 600000 دلار کانادا 150000 دلار کانادا

هزینه مهاجرت کارآفرینی کانادا

هزینه مهاجرت کارآفرینی کانادا

برخی از متقاضیان می‌توانند از طریق روش کارآفرینی که یکی از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری است، به کانادا مهاجرت کنند. این افراد می‌توانند با تخصص و مهارت در یک عرصه شغلی خاص، به رونق سرمایه‌گذاری و بازار کار در کشور کانادا کمک کنند. یکی از مهمترین مزایای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی، عدم نیاز به سرمایه خالص و دارایی بسیار زیاد است.

افراد باید برای مواردی همچون فرآیند ایجاد کسب‌وکار، راه‌اندازی اولیه، تحقیقات و استفاده از فناوری و ارتقای بیزینس، هزینه‌های لازم را در نظر بگیرند. به طور کلی هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و حداقل دارایی و سرمایه‌گذاری برای برنامه کارآفرینی با توجه به هر استان در جدول زیر آورده‌شده است.

نام ایالت کانادا میزان دارایی برای برنامه کارآفرینی میزان سرمایه برای برنامه کارآفرینی
انتاریو 300000 تا 600000 دلار کانادا 100000 دلار کانادا
جزیره پرنس ادوارد 600000 دلار کانادا 150000
نوا اسکوشیا 600000 دلار کانادا 150000 دلار کانادا
نیوبرانزویک 500000 دلار کانادا 150000 دلار کانادا

بیشتر بخوانید:

روش مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

 

هزینه مهاجرت خود اشتغالی کانادا

از دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به خود اشتغالی در کانادا اشاره کرد. فرآیند اخذ ویزای خود اشتغالی می‌تواند کمی زمان‌بر باشد.

اما در صورت پذیرش، اقامت دائم و آنی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. داشتن سابقه کاری مرتبط و دستاوردهای شغلی می‌توانند به دریافت ویزای خود اشتغالی کمک کنند.

متقاضیان مهاجرت خود اشتغالی ضمن شرکت در برنامه (Business Immigration Application)  می‌بایست نسبت به پرداخت هزینه‌های زیر نیز اقدام کنند.

هزینه ثبت پرونده 1575 دلار کانادا
هزینه اقامت دائم خوداشتغالی 500 دلار کانادا
هزینه انگشت‌نگاری بیومتریک 85 دلار برای هر فرد
هزینه پرونده برای همسر 1325 دلار کانادا
هزینه به ازای هریک از فرزندان 225 دلار کانادا

هزینه مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا

هزینه مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا

بهترین روش برای مهاجرت به کانادا، روش تحصیلی است. اولین هزینه هم که باید در این روش پرداخت شود، مربوط به پذیرش یا اپلیکیشن فی(Application fee)  خواهد بود.

میزان مبلغ فی بین 100 الی 300 دلار با توجه به موسسه‌ای که افراد برای آن اپلای کرده‌اند، تعیین شده است. هزینه مهاجرت به کانادا به روش تحصیلی متغیر می‌باشد و نمی‌توان مبلغ مشخصی برای آن عنوان نمود. اما به طور کلی میزان شهریه با توجه به رشته تحصیلی تعیین می‌شود.

متقاضیان تحصیل در هر کدام از رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های کانادا می‌بایست مبلغی بین 7000 الی 35000 دلار کانادا بابت شهریه سالانه پرداخت کنند. برای رشته‌های پزشکی این مبلغ بین 30 تا 125 هزار دلار کانادا می‌باشد. برای رشته‌های هنر نیز بین 5000 تا 20000 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

اگر بخواهیم میانگین هزینه‌ مهاجرت به کانادا با روش تحصیل را با توجه به مقطع رشته مورد نظر بررسی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

  • برای مقطع کارشناسی حدود 30000 دلار شهریه سالانه در نظر گرفته‌شده است.
  • برای مقاطع تحصیلات تکمیلی حدود 15000 تا 2000 دلار کانادا باید پرداخت گردد.
  • برای دوره‌های دکتری مبلغی بین 40000 تا 55000 دلار کانادا تعیین شده است.

البته هزینه‌های اولیه اپلای مثل ترجمه مدارک، شرکت در آزمون، دریافت گواهی سلامت و سوء پیشینه را نیز نباید در فرآیند مهاجرت تحصیلی به کانادا از قلم انداخت.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

یکی دیگر از پرکاربردترین روش‌های مهاجرت به کانادا، از طریق ویزای استارت آپ کانادا است. برای شرکت در برنامه‌های استارت آپ، ایده‌های با پتانسیل بالای ایجاد شغل که بتوانند در سطح کشوری و جهانی رقابت کنند، در اولویت هستند. متقاضیان می‌بایست برای مواردی همچون اخذ اقامت دائم، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بررسی پرونده، هزینه‌های لازم را پرداخت کنند. دیگر موارد هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارت آپ کانادا به قرار زیر هستند:

تشکیل پرونده برای ویزای استارتاپ کانادا 1575 دلار کانادا
درخواست اقامت دائم 500 دلار کانادا
هزینه‌های بیومتریک 85 دلار کانادا
هزینه تشکیل پرونده برای همسر 1325 دلار کانادا
هزینه تشکیل پرونده برای هرکدام از فرزندان 225 دلار کانادا

بیشتر بخوانید:

روش مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

هزینه وکیل مهاجرت

برای متقاضیانی که به دنبال کوتاه کردن مسیر اقامت کانادا یا پرداخت هزینه‌های کم هستند، توصیه می‌شود از یک وکیل مهاجرتی حرفه‌ای و خبره استفاده کنند.

برای استفاده از کمک‌های یک وکیل مهاجرت خوب نیز باید هزینه‌هایی پرداخت شود. اما با این حال نمی‌توان رقم خاصی را برای این هزینه‌ها تعیین نمود.

چرا که هر وکیل و مشاور مهاجرتی با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه متفاوتی دریافت می‌کند. اما به طور کلی برای مهاجرت به کانادا با کمک وکیل مهاجرت، متقاضیان می‌بایست مبلغ بین 1000 تا 100000 دلار را در نظر بگیرند.

 

هزینه اقامت موقت کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق درخواست اقامت موقت کانادا هم با توجه به روش مهاجرتی می‌تواند متفاوت باشد. برای دریافت اقامت موقت از طریق روش تحصیلی متقاضیان می‌بایست مبلغ 150 دلار کانادا پرداخت کنند.

برای دریافت مجوز اقامت موقت مبلغ 100 دلار کانادا برای هر فرد تعیین می‌شود. برای تمدید اقامت موقت به ازای هر فرد 100 دلار کانادا در نظر گرفته شده است. برای دریافت مجوزهای کاری هم متقاضیان ملزم به پرداخت 155 دلار کانادا هستند. هزینه ارائه درخواست برای مجوزهای کاری مرتبط با گروه‌های هنری، به ازای هر سه نفر یا بیشتر، مبلغی حدود 465 دلار کانادا است.

 

هزینه اقامت دائم کانادا

در صورتی که افراد موفق به دریافت اقامت موقت کانادا شوند، برای دریافت اقامت دائم نیز می‌بایست هزینه‌هایی را به دولت پرداخت کنند. البته هزینه‌های درخواست برای اقامت دائم کانادا با توجه به برنامه‌ای که فرد از طریق آن مهاجرت کرده، متفاوت می‌باشد.

به عنوان مثال، هزینه اقامت دائم کانادا از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار برای متقاضی اصلی و همسرش 1325 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

این مبلغ برای فرزندان متقاضی به ازای هر فرزند 225 دلار کانادا خواهد بود. یا مثلاً متقاضیانی که از طریق مشاغلی همچون پرستاری به کانادا مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت 1050 دلار کانادا برای اقامت دائم خود و شریک قانونی خود اقدام نمایند.

در صورتی که افراد هزینه‌های اقامت دائم را پرداخت کنند، برای دریافت کارت اقامت هم می بایست مبلغی به میزان 50 دلار کانادا به دولت پرداخت نمایند. برای اسناد مسافرتی اقامت دائم نیز 50 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

سریع ترین روش مهاجرت به کانادا:

ثبت شرکت در کانادا

جمع‌بندی

هزینه مهاجرت به کانادا متغیر است و به شرایط انتخابی افراد بستگی دارد. فرآیند مهاجرت به کانادا، فرآیند پرهزینه‌ای به شمار می‌رود. بنابراین توصیه می‌گردد که برای صرفه‌جویی در مخارج و صد البته زمان، از مشاورین و متخصصین حوزه مهاجرت بهره گرفته شود. کمک گرفتن از این افراد نه‌تنها مسیر مهاجرت را آسان‌تر می‌کند، بلکه احتمال موفقیت را نیز افزایش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it