شغل های پر درآمد کانادا کدامند؟

کانادا به دلیل برخورداری از شرایط مناسب در زمینه‌های مختلف، یکی از کشورهای بسیار محبوب برای مهاجرت، است. مهاجرت به کانادا از طریق کار یکی از بهترین، کم هزینه‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به شمار می‌رود.

روش‌های مختلفی هم اعم از جاب آفر، اکسپرس اینتری، اسکیل ورکر و غیره برای مهاجرت کاری کانادا وجود دارند.

حالا سوال این است که شغل شما چیست و چه تخصصی دارید؟ آیا حرفه شما در حیطه شغل‌های پردرآمد کانادا قرار دارد؟ در ادامه این نوشتار به تعدادی از شغل های پر درآمد کانادا اشاره خواهیم کرد. در انتها برخی از مشاغل پرطرفدار بانوان در کانادا نیز معرفی می‌شوند.

اطلاع از این مشاغل برای هر فردی که رویای مهاجرت را در سر می‌پروراند، ضروری است. زیرا تصویر بهتری را از کشور مقصد خود به دست خواهد آورد. بنابراین برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و بهتری در فرآیند مهاجرت خود خواهد داشت. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این مشاغل آشنا شوید.

مشاغل پر درآمد کانادا

مشاغل پر درآمد کانادا

برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، آشنایی با شغل های پر درآمد کانادا باعث می‌شود آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، با اطلاع از این مشاغل، تصمیم بهتری در خصوص رشته انتخابی خود خواهند گرفت.

مهندسی نرم افزار، فیزیوتراپی، روانشناسی، بینایی سنجی و داروسازی از شغل های پر درآمد کانادا به شمار می‌روند. در ادامه این بخش به شرایط این مشاغل از جنبه‌های مختلف اعم از میزان دستمزد، مزایا، تحصیلات مورد نیاز و … خواهیم پرداخت.

درآمد مهندس نرم افزار در کانادا

بیشتر بخوانید : 

روش های دریافت اقامت کاری کانادا

  • مهندس نرم افزار

یکی از مشاغل پردرآمد کانادا مهندسی نرم افزار یا همان مهندسی کامپیوتر است. از آنجایی که کشور کانادا روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد، بنابراین درخواست برای مهندس نرم‌افزار و مهندس کامپیوتر نیز افزایش خواهد یافت. وظایف مهندس نرم افزار شامل توسعه سیستم‌های اطلاعاتی، برنامه نویسی، ارائه خدمات نرم افزاری، بررسی نیازهای نرم افزاری و غیر می‌باشد.

کشور کانادا رشد بسیار خوبی در حوزه تکنولوژی پیدا کرده است. به همین علت این کشور در بسیاری از بخش‌های مربوط به برنامه‌نویسی و مهندسی کامپیوتر دچار کمبود نیرو شده است.

بنابراین از پذیرش متخصصین در حوزه نرم افزار در این کشور استقبال خوبی به عمل می‌آید. استان‌های کبک، آنتاریو، نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا و پرنس ادوارد از جمله بهترین مقاصد کشور کانادا برای مهندسین نرم افزار به شمار می‌روند.

یکی از مزایای شغل مهندسی نرم افزار این است که افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شوند. در واقع فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای آنها در کانادا وجود دارد. ضمن اینکه افراد با نشان دادن تخصص و همچنین سابقه کاری، می‌توانند اقامت دائم را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند.

برای اشتغال در یکی از گرایش‌های مهندسی نرم‌افزار، متقاضیان باید مدرک مهندسی نرم افزاری، مهندسی کامپیوتر، برنامه نویسی یا رشته‌های مرتبط و مشابه با آنها را داشته باشند.

همچنین داشتن سابقه کاری و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای مهاجرت به کانادا بسیار حائز اهمیت است.

درآمد مهندس نرم در کانادا چقدر است ؟

یک مهندس نرم افزار می‌تواند در کشور کانادا سالانه درآمدی معادل 48 هزار تا 153 هزار دلار کانادا کسب کند.

درآمد فیزیوتراپی در کانادا

  • فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی دیگر از شغل های پر درآمد کانادا به شمار می‌رود. به جهت استخدام شدن در کانادا به عنوان فیزیوتراپیست، می‌بایست متقاضیان مدرک فیزیوتراپی از کانادا دریافت کرده باشند.

در صورتی که فردی قصد داشته باشد به عنوان فیزیوتراپیست به کانادا مهاجرت کند، می‌بایست ابتدا مدارک خود را معادل سازی نماید، در دوره‌های آموزشی فیزیوتراپی کانادا شرکت کند و نمره قبولی را کسب نماید. فیزیوتراپیست‌ها با افراد مختلفی همچون ورزشکاران، افراد دارای معلولیت جسمی، سالمندان و غیر در ارتباط هستند.

مهمترین وظایف یک فیزیوتراپیست این است که به افراد کمک کند تا عملکرد فیزیکی بدن آنها بهبود پیدا کند.

استان‌های بریتیش کلمبیا، کبک، آنتاریو و جزیره پرنس ادوارد از بهترین استان‌های کانادا برای شغل فیزیوتراپی به‌ شمار می‌روند.

البته بازار کار این رشته در کانادا در استان‌های مانیتوبا، آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند نیز خوب گزارش شده است.

شهرهای مونترال، ونکوور و تورنتو پر رونق‌ترین شهرها برای شغل فیزیوتراپی هستند که فرصت های شغلی بیشتری برای متقاضیان در کانادا ایجاد کرده‌اند.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا ده سال آینده، بازار کار فیزیوتراپی به عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد کانادا رشد چشمگیری را شاهد باشد. بنابراین متقاضیان بیشتری نیز جذب این شغل به عنوان یکی از شغل های پر درآمد کانادا خواهند شد.

مزایای شغل فیزیوتراپی در کانادا

متقاضیانی که موفق به اشتغال به عنوان فیزیوتراپیست در کانادا شوند، می‌توانند از مزایای شگفت‌انگیز اقامت، کار و زندگی در این کشور نیز برخوردار شوند.

یکی از مهم‌ترین مزایای اشتغال به عنوان فیزیوتراپیست، دریافت اقامت دائم و همچنین کیفیت بالای زندگی است. فیزیوتراپیست‌های مقیم کانادا از تمامی حقوق شهروندی کانادا برخوردار می‌شوند.

از دیگر مزایای شغل فیزیوتراپی به عنوان یکی از شغل ‌های پردرآمد کانادا می‌توان به برخورداری از تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال، برخورداری از بیمه‌های درمانی/پزشکی کانادا و درآمد عالی اشاره کرد.

درآمد فیزیوتراپی در کانادا چقدر است ؟

درآمد سالانه یک فیزیوتراپیست چیزی معادل 31 هزار تا 102 هزار دلار کانادا برآورد شده است.

مورد مهم دیگر از مزایای اشتغال در این زمینه در کانادا، بیمه بیکاری می‌باشد که متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بهترین کشور برای فیزیوتراپی درحال حاضر کشور کانادا می باشد.

درآمد روانشناسی در کانادا

  • روانشناسی

روانشناسی یکی دیگر از شغل ‌های پردرآمد کانادا به شمار می‌رود. برای استخدام در این حرفه، متقاضیان به مدرک تحصیلی علوم اجتماعی نیاز خواهند داشت.

روانشناسان در کانادا می‌توانند در اماکن مختلفی همچون بیمارستان‌ها، مطب‌ها، دادگاه‌ها، کلینیک‌ها، مدارس و غیره فعالیت کنند. بازار کار این شغل در کشور کانادا بسیار خوب است و جزء ده حرفه برتر و پردرآمد کانادا محسوب می‌شود.

یک روانشناس باید توانایی حل مشکلات بیماران را در زمینه‌های مختلف داشته باشد. اخذ تست‌های هوش مختلف و همچنین برنامه‌ریزی زندگی و درسی، سلامت روان، رشد و غیره از دیگر وظایف یک روانشناس هستند.

آینده شغلی روانشناسی به عنوان یکی از شغل‌ های پردرآمد کانادا بسته به اینکه متقاضیان در کجای این کشور مشغول به کار شوند، متفاوت است.

تحقیقات آماری و بررسی‌های انجام‌شده وضعیت بازار کار روانشناسی را در ده سال آینده در استان‌های مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، ساسکاچوان و کبک، خوب گزارش کرده‌اند.

به طور کلی، می‌توان گفت در ده سال آینده روانشناسی در کانادا با کمبود نیرو مواجه خواهد شد. بنابراین نیاز به روانشناس در این کشور افزایش پیدا خواهد کرد‌‌.

درآمد روانشناسی در کانادا چقدر است ؟

میزان درآمد سالانه روانشناسان در کانادا بین 59 هزار تا 132500 دلار کانادا برآورد شده است.

درآمد بینایی سنجی در کانادا - درآمد چشم پزشک در کانادا

  • بینایی سنجی

بینایی سنجی یکی دیگر از شغل‌ های پردرآمد کانادا به شمار می‌رود. در کانادا، متخصص بینایی سنجی یا اپتومتریست در کنار متخصص چشم با یکدیگر فعالیت می‌کنند.

بنابراین متخصص بینایی سنجی از بازار کار خوبی در این کشور برخوردار است. رشته بینایی سنجی در دو دانشگاه معتبر کشور کانادا تدریس می‌شود.

برای اینکه فرد مدرک این رشته را دریافت کند، باید هفت سال در دانشگاه‌ به تحصیل بپردازد. بنابراین برای اشتغال به این حرفه می‌بایست مدرک بینایی سنجی دریافت کرده باشید.

یک متخصص بینایی سنجی باید توانایی تشخیص اختلالات و مشکلات چشمی را داشته باشد. همچنین تشخیص نمره چشم، ساخت عینک طبی و بررسی میدان دید افراد از جمله وظایفی هستند که متخصص بینایی سنجی به عهده دارد.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2028 فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای متخصصان بینایی سنجی در کانادا ایجاد شود. همگام با افزایش سن جمعیت کانادا، تقاضا برای انواع خدمات بهداشتی از جمله بهداشت چشم و متخصص بینایی سنجی هم افزایش می‌یابد.

بنابراین افزایش فرصت‌های شغلی برای متخصصین بینایی سنجی دور از انتظار نخواهد بود. لازم به ذکر است که در سال‌های آینده بیش از 40 درصد از شاغلان در این حرفه بازنشسته خواهند شد. در نتیجه، فضای خالی برای فارغ التحصیلان رشته بینایی سنجی و همچنین مهاجرین باز خواهد شد.

به عبارت دیگر، رشد اشتغال در رشته بینایی سنجی به عنوان یکی از شغل‌ های پردرآمد کانادا نسبت به سایر مشاغل، بالاتر خواهد بود.

درآمد بینایی سنجی در کانادا چقدر است ؟

درآمد سالانه متخصص بینایی سنجی در کانادا بین 29 هزار تا 65 هزار دلار کانادا برآورد شده است.

درآمد داروساز در کانادا - درآمد دکتر داروساز در کانادا

  • داروسازی

یکی دیگر از شغل‌ های پردرآمد کانادا داروسازی است. برای فعالیت به عنوان داروساز، متقاضیان باید مدرک داروسازی یا شیمی محض را دریافت کرده باشند.

داشتن سابقه کاری و همچنین مدرک زبان، فرصت پیدا کردن شغل در کانادا را برای این متقاضیان افزایش می‌دهد. یک داروساز می‌تواند در ساخت دارو فعالیت داشته باشد. همچنین بسته‌بندی دارو، آموزش طرز مصرف آن به بیماران، کنترل و نظارت نسخه از جمله توانایی‌های لازم یک داروساز هستند.

وضعیت بازار کار رشته داروسازی در کانادا در ده سال آینده در استان‌های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، ساسکاچوان و انتاریو خوب گزارش شده است. به دلیل افزایش تعداد سالمندان در این کشور نیز تقاضا برای داروسازان از تمام کشورهای جهان افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین چشم انداز شغلی داروسازی در کانادا تا ده سال آینده بسیار خوب خواهد بود و فرصت‌های شغلی مختلفی برای افراد ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر در کانادا حدود 43 هزار نفر به عنوان داروساز مشغول به فعالیت هستند که متوسط سن این افراد حدود 41 سال گزارش شده است. از آنجایی که سن بازنشستگی در کانادا 66 سال می‌باشد، بنابراین تا چند سال آینده فرصت‌های شغلی جدیدی برای فارغ‌التحصیلان و جوانان باز خواهد شد.

مزایای شغل داروسازی در کانادا

یکی از مزایای شغل داروسازی به عنوان یکی از شغل ‌های پردرآمد کانادا امکان دریافت اقامت دائم پس از چند سال کار در این زمینه است.

افراد همچنین می‌توانند خانواده خود را به عنوان همراه با خود به این کشور ببرند. این افراد همچنین می‌توانند از تحصیل رایگان، کار و هرگونه فعالیت دیگری بهره‌مند شوند.

میزان درآمد سالانه داروسازان در کانادا چیزی حدود 97 هزار تا 146 هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

بهترین مشاغل برای زنان در کانادا

مشاغل و حرفه‌های بسیار زیادی در کانادا وجود دارند که در کنار شغل‌ های پردرآمد کانادا به عنوان بهترین شغل برای زنان شناخته می‌شوند.

بانوان می‌توانند بر اساس علایق، میزان درآمد و شرایط برای مهاجرت کاری از طریق یکی از این مشاغل اقدام کنند. در ادامه این بخش به معرفی برخی از مشاغل که به عنوان بهترین مشاغل برای زنان در کانادا شناخته می‌شوند، می‌پردازیم.

درآمد شغل مدیریت در کانادا

  • مدیریت

مدیریت با میانگین درآمد سالانه بالغ بر 147 هزار دلار کانادا می‌تواند بهترین شغل برای زنان در کانادا و یکی از شغل‌ های پردرآمد کانادا به شمار رود. بانوان با داشتن مدرک مدیریت یا رشته‌های مرتبط با آن از قبیل (mba) می‌توانند در شرکت‌ها و ارگان‌ها به عنوان مدیر مشغول به کار شوند.

بانوان همچنین می‌توانند با راه‌اندازی کسب‌وکار خود برای رسیدن به این فرصت شغلی تلاش نمایند. دانشجویانی که در رشته مدیریت در کانادا تحصیل می‌کنند، شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی مدیریتی در کانادا خواهند داشت.

درآمد مدیریت منابع انسانی در کانادا

  • مدیریت منابع انسانی

یکی دیگر از بهترین مشاغل برای زنان و شغل‌ های پردرآمد کانادا مدیریت منابع انسانی با میانگین درامد سالانه بالغ بر 80 هزار دلار است. با توجه به بررسی‌ها و آمارهای موجود در این زمینه، شغل مدیریت منابع انسانی در کانادا کاملا تحت سلطه زنان قرار دارد.

بانوان در این سِمَت شغلی وظایفی همچون مدیریت و نظارت بر سرمایه انسانی یک سازمان، انجام و اجرای درست سیاست‌های از پیش تعیین‌شده را بر عهده دارند. برای اشتغال به این حرفه بانوان باید مدرک دانشگاهی مرتبط با مدیریت منابع انسانی را داشته باشند.

داشتن تخصص کافی، مدرک تحصیلی مرتبط و مدرک زبان با نمره آیلتس بالا از جمله الزاماتی هستند که بانوان برای اشتغال به عنوان مدیر منابع انسانی در کانادا به آنها نیاز دارند.

درآمد پرستاری در کانادا

  • پرستاری

نمی‌توان در رابطه با بهترین مشاغل برای بانوان صحبت کرد، اما از پرستاری نامی نبرد! رشته پرستاری به عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا و همچنین به عنوان یکی از شغل ‌های پردرآمد کانادا به شمار می‌رود.

درامد پرستار در کانادا چقدر است؟

درآمد سالانه یک پرستار در کانادا چیزی بیش از 71 هزار دلار برآورد می‌شود. برای اشتغال در این حرفه در کانادا متقاضیان باید مدرک دانشگاهی پرستاری را دریافت کرده باشند‌.

هر چه تخصص بانوان و مدرک تحصیلی‌شان بیشتر باشد، درآمد آنها در این س‍ِمَت شغلی نیز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی برای اشتغال در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، مطب‌ها، خانه‌های سالمندان و غیره الزامی است.

درآمد طراح چهره در کانادا

  • طراح چهره

یکی دیگر از شغل ‌های پردرآمد کانادا و همچنین یکی از بهترین مشاغل برای زنان در کانادا، آرایشگری یا همان طراحی چهره است. فرصت‌های شغلی بی‌پایانی برای این حرفه در کانادا وجود دارد.

متقاضیان می‌توانند آرایشگاه شخصی راه‌اندازی کنند یا اینکه به عنوان گریمور و آرایشگر در صنعت سینما مشغول به کار شوند.

درآمد طراح چهره در کانادا چقدر است ؟

بر اساس آمارهای گرفته‌شده، میانگین حقوق سالانه یک طراح چهره در کانادا بالغ بر 34 هزار دلار کانادا برآورد شده است. برای اشتغال به این حرفه به صورت تخصصی به گواهی‌ها و دیپلم‌های مختلفی نیاز می‌باشد. متقاضیان باید در دوره‌های کارآموزی شرکت نمایند و برای اخذ گواهی و دیپلم اقدام کنند.

درآمد طراح لباس در کانادا

  • طراحی لباس

صنعت مد در جهان رو به رشد و پیشرفت است. بنابراین نیاز به خیاط و طراح لباس نیز به شدت احساس می‌شود. به همین جهت، طراحی لباس یکی از بهترین مشاغل برای زنان و همچنین یکی از شغل ‌های پردرآمد کانادا به شمار می‌رود.

برای اشتغال در حرفه طراحی لباس متقاضیان باید حداقل مدرک لیسانس طراحی مد را از دانشگاه‌های کانادا یا دانشگاه‌های معتبر جهان دریافت کرده باشند.

از گرایش‌های طراحی لباس می‌توان به طراحی مد، مطالعه مد، بازاریابی مد، طراحی استایل یا استایلینگ، بازاریابی مد، طراحی جواهر، طراحی پارچه و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

درآمد طراح لباس در کانادا چقدر است ؟

متقاضیان می‌توانند کسب‌وکار ویژه خود را راه‌اندازی کنند یا در یک مزون یا کارخانه تولید لباس استخدام شوند. میانگین حقوق سالانه برای طراح لباس بیش از 32 هزار دلار کانادا برآورد شده است.

معمولاً برای اشتغال در کانادا تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی از الزامات می‌باشد. اما در رابطه با طراحی لباس، متقاضیان می‌توانند به صورت شرطی یا کاندیشنال ویزای کاری طراحی لباس را دریافت کند. به این معنی که پس از ورود به خاک کانادا، افراد باید مدت زمانی را به آموزش زبان و دریافت مدرک زبان معتبر اقدام کنند.

درآمد طراح سایت در کانادا

  • طراحی سایت

برنامه نویسی و طراحی سایت یکی از بهترین شغل‌ها برای زنان و همچنین یکی از شغل‌ های پردرآمد کانادا محسوب می‌شود. برای اشتغال به این حرفه متقاضیان باید دانش کافی برای طراحی، ساخت و توسعه وب سایت‌ها را داشته باشند.

شرکت‌های مشاوره آی‌تی یا همان فناوری اطلاعات، شرکت‌های توسعه اپلیکیشن‌های کامپیوتری و همچنین بخش‌های فناوری اطلاعات سازمان‌ها بهترین اماکن برای اشتغال به عنوان طراح سایت و برنامه نویس هستند.

در بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌ها از متقاضیان به عنوان طراح سایت، سرتیفیکیت یا گواهی درخواست می‌شود.

برای دریافت این سرتیفیکیت‌ها افراد می‌توانند در دوره‌های کوتاه‌مدت و کالج‌های کانادا تحصیل کنند.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با طراحی سایت و برنامه‌نویسی و همچنین تسلط کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی از جمله شرایط اشتغال به عنوان برنامه نویس در کانادا هستند.

جمع‌بندی

برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز است که افراد شغل‌های پردرآمد کانادا را مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی، برخی از مشاغل در کانادا به مدرک دانشگاهی نیاز دارند. حال آنکه در برخی دیگر از شغل‌ها، تنها حرفه و تخصص متقاضی مورد توجه قرار می‌گیرد.

بنابراین چه دارای مدرک تحصیلی باشید و چه مدرک نداشته باشید، در صورت داشتن هر گونه تخصص و حرفه در یک رشته خاص می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. سپس در آنجا مشغول به فعالیت خواهید شد. مشاغل مهندسی، پزشکی، فنی و هنری از جمله شغل‌ های پردرآمد کانادا هستند.

تقریبا می‌توان گفت همه مشاغل تا حدودی بازار کار خوبی در کانادا دارند. البته به شرطی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت، همه جوانب لازم را مورد بررسی قرار دهند.

5/5 - (4 امتیاز)

One Reply to “شغل های پر درآمد کانادا در سال 2022 کدامند؟”

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it