اخذ ویزای تحصیلی j1 آمریکا

آمریکا با داشتن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برتر در سطح جهانی توانسته برنامه‌های تحصیلی فراوانی را برای متقاضیان فراهم کند. همین امر موجب شده تا ایالات متحده به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور تبدیل شود. در این مقاله اطلاعات جامعی را درباره شرایط، مدارک، مراحل و هزینه‌های دریافت ویزای J1 کسب می‌کنید. اگر می‌خواهید به صورت مفید و مختصر با ویزای J1 آمریکا آشنا شوید حتماً تا انتهای این مطلب از هلدینگ مهاجرتی رسام با ما همراه باشید. کارشناسان ما در هلدینگ رسام از مجرب‌ترین افراد در حوزه مهاجرت تحصیلی، کاری و  ویزای توریستی آمریکا می باشند. رسام در شهرهای تهران، تورنتو، وونکورر و ارواین آمریکا دفتر نمایندگی فعال داشته و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان دفتر تهران تماس حاصل فرمایید.

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی J1 آمریکا چیست؟ فرصتی برای تبادل تحصیلی و فرهنگی

ویزای J1 که یکی از زیرمجموعه های ویزای تحصیلی آمریکا بوده با عناوین دیگری از جمله ویزای تبادل اطلاعاتی و ویزای فرصت مطالعاتی هم شناخته می‌شود. ویزای J1 آمریکا برای کسانی مناسب است که قصد دارند برای برنامه‌های تبادل تحصیلی و فرهنگی به آمریکا سفر کنند. این ویزا در لیست ویزا های مهاجرت به آمریکا نبوده جزء ویزاهای غیرمهاجرتی و موقت محسوب می‌شود. آمارهای جهانی در زمینه درخواست ویزای J1 نشان‌دهنده محبوبیت بالای این ویزا میان افراد است. برای مثال در سال 2019 حدود 3000 نفر از این ویزا استفاده کرده‌اند. این ویزا در سال 2023 نیز برای حدود 283 هزار نفر صادر شده است.

با دریافت این ویزا می‌توانید از کشورهای مختلف به آمریکا سفر کرده و در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی شرکت کنید. همچنین با داشتن این ویزا می‌توانید دوره‌های کارآموزی، آموزش‌های عملی، تحقیقاتی و تدریس هم انجام دهید. در ادامه فهرست مشاغل یا صاحبان برنامه مرتبط با ویزای J1 ایالات متحده را معرفی می‌کنیم.

ویزای تحصیلی J1؛ مناسب برای 15 گروه از مشاغل یا صاحبان برنامه

ویزای J1 با هدف افزایش همکاری بین‌المللی از طریق تبادل افراد متخصص و ماهر طراحی شده است. متقاضیان این ویزا معمولاً دانشجویان، اساتید، محققان، کارآموزان و متخصصان هستند. افرادی که ویزای J1 را دارند اجازه پیدا می‌کنند مدت زمان مشخصی در ایالت متحده اقامت داشته باشند. ویزای J1 به 15 دسته از مشاغل یا صاحبان برنامه تعلق می‌گیرد. فهرست این مشاغل به شرح زیر است :

  • AU PAIR (یعنی کسانی که به آمریکا مهاجرت کرده و به‌عنوان اعضای خانواده‌ای آمریکایی با آنها زندگی می‌کنند. این افراد وظیفه دارند در کارهایی مانند مراقبت از فرزند یا کارهای منزل به خانواده آمریکایی کمک نمایند)
  • مشاوران کمپ
  • دانشجوی کالج یا دانشگاه
  • دانش‌آموز دبیرستان
  • ویزیتور دولتی
  • ویزیتور بین‌المللی
  • پزشک
  • استاد
  • پژوهشکر
  • متخصص
  • سفر کاری تابستانی
  • کارآموز
  • دانش‌پژوه کوتاه‌مدت
  • یادگیرنده مهارتی خاص
  • معلم

 مدت اقامت این افراد در آمریکا به شرایط و برنامه تحصیلی یا تحقیقاتی هر شخص بستگی دارد. مدت اقامت از چند ماه تا چند سال متغیر است. مثلاً برای مشاور کمپ مدت اقامت کوتاه و برای مثال چهار ماه در تابستان خواهد بود. اما گروه‌هایی مانند AU PAIR و پژوهشگران شاید بتوانند چندین سال در آمریکا بمانند.

شرایط اخذ ویزای J1 آمریکا؛ الزامات ویزای J1

برای دریافت ویزای J1 مهم‌ترین شرط این است که مؤسسه یا کالج معتبری در آمریکا شما را برای انجام برنامه‌های تبادلی دعوت به همکاری کند. یعنی باید اسپانسر داشته باشید. سایر شرایط برای دریافت ویزای J1 به شرح زیر است:

تأمین مالی از سوی اسپانسر

اسپانسر باید دست‌کم 50 درصد از بودجه برنامه متقاضی ویزای J1 را تأمین نماید.

تسلط به زبان انگلیسی

در برخی از برنامه‌های J1 باید نمره زبان آیلتس یا تافل مناسب را کسب نمایید.

تأمین مالی لازم

یکی از شروط اخذ ویزای J1 این است که از عهده هزینه‌های مالی خود در آمریکا بر‌آیید.

تبعیت از قوانین ویزای J1

باید از تمام قوانین ویزای J1 ازجمله قوانین تحصیلی و کاری پیروی کنید.

تهیه بیمه درمانی

باید زیرنظر پوشش بیمه معتبر در آمریکا باشید. این بیمه باید با استانداردهای وزرات امور خارجه آمریکا متناسب باشد.

تعهد برای بازگشت به میهن

بعد از اتمام برنامه J1 باید دست‌کم دو سال به میهن خود باز‌گردید.

ارائه اطلاعات برنامه مدنظر

حامی شما موظف است اطلاعاتی درباره برنامه انتخابی، منطقه تحصیل‌ و مدت زمان اقامت شما ارائه دهد.

 شرط تعهد برای بازگشت به کشور برای این است که افراد بتوانند انتقال تجربه و تخصص خود را به کشورشان داشته باشند. کارآفرینی یا آموزش از جمله اقداماتی است که افراد می‌توانند در طول اقامت در میهن خود انجام دهند. افراد باید به مدت حضور در کشور خود متعهد بمانند تا پس از آن بتوانند سایر ویزاهای آمریکا را درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی J1 آمریکا؛ مواردی که باید آماده سازید!

برای دریافت ویزای J1 لازم است مدارک ضروری را آماده نمایید. در جدول زیر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی J1 ایالات متحده را لیست می‌کنیم:

مدرک مورد نیازتوضیحات
فرم DS-2019این فرم را مؤسسه یا دانشگاهی صادر می‌گرداند که شما قصد تحصیل در آنجا را دارید. این فرم نشان می‌دهد که شما تأیید صلاحیت شده‌اید و می‌توانید در آمریکا فعالیت کنید.
فرم DS-7002این فرم ویژه افرادی است که در برنامه‌های کارآموزی و کارورزی ویزای J1 را درخواست داده‌اند. کارآموزان یا کارورزان باید برنامه‌های خود را در این فرم دقیق شرح دهند. سایر متقاضیان J1 نیازی نیست این فرم را پر کنند.
فرم DS-160فرم و درخواست ویزای غیرمهاجرتی است که باید به‌صورت الکترونیکی تکمیل شود.
پاسپورت معتبرپاسپورتی که دست‌کم شش ماه پس از تمام برنامه تبادلی در آمریکا اعتبار داشته باشد.
عکس مناسبعکس باید مطابق با استانداردهای ویزای آمریکا باشد. عکس پاسپورت معمولاً در سایز 2 در 2 و با زمینه سفید است.
رسید پرداخت هزینه‌هارسید هزینه SEVIS و هزینه درخواست ویزا MRV FEE را پیش خود نگه دارید.
مدارک تحصیلیمانند دیپلم، مدارک دانشگاهی، ریز نمرات
تمکن مالیاسناد مرتبط با ملک، خودرو، اوراق و گردش 6 ماه اخیر حساب بانکی

ممکن است کنسلوگری مدارک اضافی دیگری نیز برای بررسی وضعیت از شما درخواست کند. پس دستورالعمل‌های سفارت را به‌دقت مطالعه کنید. رسیدهای پرداختی را برای روز مصاحبه پیش خود نگه دارید. برای تعیین سفارت مدنظر و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به آمریکا می‌توانید از کارشناسان هلدینگ رسام مشورت بگیرید.

مراحل دریافت ویزای J1؛ معرفی پنج گام اصلی

تا اینجا با شرایط و مدارک لازم برای کسب ویزای J1 آشنا شدید. اکنون اگر تصمیم دارید برای ویزای تحصیلی و پژوهشی J1 آمریکا اقدام کنید لازم است مراحل دریافت آن را بشناسید.  5 گام اساسی برای دریافت ویزای J1 ضروری است. در ادامه به توضیح این پنج قدم برای اخذ ویزای J1 می‌پردازیم:

مرحله اول: تعیین حامی یا اسپانسر مالی

اولین مرحله برای دریافت ویزای J1 این است که برای خود حامی مالی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که وزارت امور خارجه آمریکا باید اسپانسر شما را تأیید کند. می‌توانید فهرست کامل سازمان‌های حامی که موردتأیید آمریکا هستند را از طریق لینک زیر ببینید:

https://j1visa.state.gov/participants/how-to-apply/sponsor-search/

مرحله دوم: پرکردن فرم DS-2019

آژانس حامی فرم DS-2019 را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از دریافت این فرم می‌توانید ویزای J1 را از طریق وزارت امور خارجه در سفارت آمریکا درخواست دهید. مقامی که مجاز به صدور فرم DS-2019 است یا افسر مسئول RO یا افسر مسئول جایگزین ARO است. این افسر به شما توضیح می‌دهد که چه مدارکی برای صدور DS-2019 لازم دارید.

مرحله سوم: پرداخت هزینه‌های موردنیاز

در طول فرآیند درخواست ویزای J1 لازم است هزینه‌های ضروری را پرداخت نمایید. برخی از این هزینه‌ها به برنامه تبادلی شما مرتبط است. بخش دیگر به هزینه SEVIS و درخواست ویزای غیرمهاجرتی و صدور ویزا مربوط می‌شود. اطلاعات بیشتر در این زمینه را در ادامه و در بخش هزینه‌های ویزای J1 مطرح می‌کنیم.

مرحله چهارم: برنامه‌ریزی برای مصاحبه

یکی از چالش برانگیزترین بخش‌ها در مراحل اخذ ویزای J1، برنامه‌ریزی برای مصاحبه است. احتمالاً حتی قبل از روز مصاحبه، احساساتی مانند استرس و هیجان را توأمان تجربه می‌کنید. اما باید برای ملاقات با افسر کنسولگری در سفارت آمریکا برنامه‌های لازم را بچینید. توجه داشته باشید که زمان انتظار برای مصاحبه بسته به کشور شما متفاوت است. برای آگاهی از دفاتر رسمی سفارت آمریکا در کشورهای نزدیک به ایران می‌توانید با مجموعه هلدینگ رسام در واتس آپ 09026615141 تماس حاصل فرمایید.

مرحله پنجم: شرکت در مصاحبه ویزا

پس از تعیین وقت مصاحبه، خود را برای پاسخ به پرسش‌های افسر کنسولگری آماده کنید. مدارک خود را برای ارائه به سفارت در روز مصاحبه همراه داشته باشید. پرسش‌های احتمالی افسر سفارت در رابطه با هزینه‌های تحصیل، اقامت، اطلاعات خانوادگی، زمینه تحصیلی یا پژوهشی شما خواهد بود. برای آگاهی از پرسش‌های احتمالی در روز مصاحبه می‌توانید به بخش‌ سؤالات سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی در پایان همین مقاله مراجعه نمایید.

تفاوت ویزای J1 و J2 چیست؟

نوعی ویزای همراهی برای همسر و فرزندان زیر 21 سال دارنده ویزای J1 وجود دارد. این ویزا با نام J2 شناخته می‌شود. ویزای J2 برای این است که شخص دارای ویزای J1 بتواند خانواده‌اش را در سفر به آمریکا با خود همراه کند. این دو نوع ویزا تفاوت‌هایی با هم دارند که در جدول زیر شرح می‌دهیم:

فاکتورهاویزای J1ویزای J2
هدف اصلیبرای افرادی است که قصد شرکت در برنامه‌های تبادل فرهنگی و آموزشی دارندهمراهی خانواده با دارندگان ویزای J1
واجدین شرایطدانشجویان، محققان، پزشکان، کارآموزان و استادانهمسر و فرزندان وابسته به دارنده ویزای J1
شرط لازم برای دریافت ویزاداشتن حامی یا اسپانسرتحت حمایت آژانس حامیِ دارنده ویزای J1
مدت زمان اقامتبسته به شرایط متقاضی و نوع برنامه مدنظر او متفاوت است.وابسته به مدت زمان اقامت دارنده ویزای J1 است.

دارندگان ویزای J2 می‌توانند در ایالت متحده مشغول به کار شوند. برای این کار لازم است ابتدا مجوز کار را از اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا دریافت کنند. فرم I-765 برای این منظور باید تکمیل شود. همچنین، برای تکمیل درخواست به پرداخت هزینه و ارسال مدارک نیاز است.

تفاوت ویزای J1 و F1؛ بررسی نکات مهم

ویزای F1 آمریکا و ویزای J1 هر دو جزء ویزاهای تحصیلی هستند. این دو ویزای غیرمهاجرتی به افراد این امکان را می‌دهند تا برای برنامه‌های تحصیلی، آموزشی و تبادلی به آمریکا سفر کنند. البته، این دو ویزا تفاوت‌های مهمی دارند که در جدول زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فاکتورهاویزای F1ویزای J1
منابع مالیشامل منابع مالی شخصی از خانواده، دوستان، بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی یا ترکیبی از این موارد است.50 درصد منابع مالی را باید حامی یا اسپانسر در آمریکا یا در دولت کشور مبدأ یا سازمانی بین‌المللی تأمین کند.
شرایط وابستگانوابستگان (همسر و فرزندان زیر 21 سال می‌توانند ویزای F-2 دریافت کنند. همسر مجوز کار در ایالات متحده را ندارد. فرزندان می‌توانند در مدارس عمومی تحصیل کنند.وابستگان (همسر و فرزندان زیر 21 سال می‌توانند ویزای J-2 دریافت کرده و در شرایط خاصی قادر به انتخاب شغل هستند.
نیاز به بیمه سلامتبرای دارندگان ویزای F1 ضرورت عمومی ندارد، ولی ممکن است مؤسسه آموزشی موردنظر بیمه را الزامی بداند.برای دارندگان ویزای J1، بیمه سلامت مطابق با استانداردهای وزرات امور خارجه آمریکا ضروری است.
شرایط کارمجاز به کار درون دانشگاه هستند. زمان مجاز برای کار 20 ساعت در هفته است.الزامات خاصی برای کار وجود دارد که بسته به نوع ویزا متفاوت است. برخی از دارندگان ویزای J1 مجاز به کارآموزی یا تحقیق هستند، اما کار خارج از برنامه به تأیید حامی نیاز دارد.
امکان اقامت پس از پایان ویزادارندگان ویزای F1 پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای برنامه‌های کار عملی درخواست دهند و از این طریق اجازه یابند بین 12 تا 36 ماه در آمریکا کار کنند.

دارندگان ویزای J1 که ملزم‌اند به کشور خود بازگردند باید بعد از اتمام ویزا آمریکا را ترک کنند. در این مدت دو سال نمی‌توانند سایر ویزاهای آمریکا را درخواست دهند.

با آگاهی به تفاوت میان این دو ویزا می‌توانید برای نحوه مهاجرت خود بهتر تصمیم بگیرید. برای مثال اگر برایتان مهم است که هم‌زمان با تحصیل شغلی هم داشته باشید، انتخاب ویزای F1 مناسب‌تر است. اگر داشتن اسپانسر یا کمک مالی را در اولویت قرار می‌دهید احتمالاً ویزای J1 را انتخاب خواهید کرد. همه چیز به شرایط و اهداف شما از مهاجرت بستگی دارد.

مزایا و معایب ویزای J1

اخذ ویزای تحصیلی j1 در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب ویزای J1 می‌پردازیم.

مزایای ویزای تحصیلی J1

فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی

تجربه فرهنگی

اجازه کار محدود

همراهی اعضای خانواده

گسترش شبکه‌های حرفه‌ای

معایب ویزای تحصیلی J1

الزام به بازگشت به کشور مبدا

محدودیت‌های کار در زمینه‌های خاص و مرتبط با برنامه

فرآیند پیچیده درخواست ویزا

هزینه‌های زندگی در آمریکا

محدودیت‌های زمانی پس از اتمام برنامه

ویزای J1 می‌تواند فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای رشد حرفه‌ای و شخصی فراهم کند. اما همچنین محدودیت‌ها و چالش‌های خود را نیز دارد. متقاضیان باید با دقت شرایط و مقررات این ویزا را بررسی کنند و برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده خود داشته باشند.

تبدیل ویزای J1 به گرین کارت؛ تغییر وضعیت در شرایطی خاص امکان‌پذیر است

تبدلی ویزای J1 به گرین کاری پیچیده و زمان‌بر است. برخی از دارندگان ویزای J1 ملزم به بازگشت به کشور مبدأ برای دو سال هستند. بنابراین، برای این که بدانید آیا تبدیل ویزای J1 به گرین کارت برایتان امکان‌پذیر است یا خیر ابتدا باید بدانید آیا مشمول این الزام هستید. در صورتی که ملزم به اقامت در کشور خود باشید چند راه برای معافیت دارید:

  • برای معافیت از این الزام به کشور مبدأ، درخواست داده و موافقت آنها را به‌دست آورید.
  • آژانس دولتی در آمریکا بخواهد به‌دلیل توانمندی‌های خاصی که دارید شما را استخدام کند.
  • به‌دلیل نژاد، مذهب، ملیت یا عضویت در گروه خاصی در کشور خود با خطر مواجه باشید.

با تحقق شرایط بالا ممکن است بتوانید شرط تعهد برای بازگشت به کشور خود را منتفی سازید. سپس، از طریق اشتغال، ازدواج با شهروند آمریکایی یا برنده‌شدن در لاتاری این امکان برایتان فراهم می‌شود که گرین کارت دریافت کنید. با این حال، تبدیل ویزای J1 به گرین کارت کاری دشوار و نیازمند مشورت با متخصصان مهاجرت است. شما می‌توانید با کادر مجرب هلدینگ رسام در این زمینه مشورت نمایید.

هزینه‌های ویزای J1 آمریکا؛ هزینه‌های اصلی و جانبی

هزینه‌های کلی برای ویزای J1  شامل SEVIS و MRV است. SEVIS هزینه مربوط به ثبت اطلاعات دانشجویان یا کارآموزان است. MRV هزینه تعیین وقت سفارت برای مصاحبه است. ممکن است اسپانسرتان یا وزارت امور خارجه آمریکا هزینه‌های شما را برعهده بگیرد. در این صورت دیگر نیازی به پرداخت این بخش از هزینه‌ها ندارید.

هزینه اصلیهزینه جانبی
هزینه SEVIS که در سال 2024 مبلغ آن  220 دلار  تعیین شده است.هزینه ماهانه برای برنامه J1  و بیمه سلامت اجباری 125 دلار
MRV که 185 دلار است.تقریباً 900 دلار برای مسکن
 250 دلار برای غذا
 100 دلار برای حمل‌ و نقل
 200 دلار برای آب و برق

توجه داشته باشید که هزینه‌های مطرح شده برای مخارج زندگی، تقریبی هستند و جزئیات آن  را باید از طریق اسپانسر یا سفارت آمریکا بررسی نمایید. برنامه‌ریزی مالی دقیق و تخمین مناسب هزینه‌ها کمک می‌کند مهاجرتی بی‌دردسر داشته باشید.

سوالات سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی؛ اهداف و برنامه‌ها

افسر کنسولگری در روز مصاحبه پرسش‌هایی را مطرح می‌کند. این پرسش‌ها بدین منظور طرح می‌شوند که اهداف شما را برای سفر به آمریکا و دریافت ویزای J1 به‌وضوح مشخص کنند. برخی از این سؤالات احتمالی را در ادامه بیان می‌کنیم تا با موضوعات اصلی آن آشنا شوید:

  • چرا این زمینه پژوهشی یا تحصیلی را انتخاب کردید؟
  • قصد دارید در چه حوزه‌هایی مطالعه یا کارورزی کنید؟
  • چه کسی هزینه تحصیل شما را پرداخت می کند؟
  • آیا قصد دارید پس از اتمام برنامه تبادلی در آمریکا به کشور خود بازگردید؟
  • در چند سال آینده قصد دارید چه اهداف شغلی را دنبال کنید؟
  • تحصیلات قبلی‌تان در چه حوزه‌ای چه بوده است ؟
  • آیا تابه‌حال تجارب شغلی مرتبط با برنامه تبادلی خود در آمریکا داشته‌اید؟

بهتر است از قبل پاسخ‌های خود را آماده داشته و آنها را مرور کنید. سعی کنید پاسخی مرتبط با پرسش بیان نمایید و به حواشی نپردازید. به افسر مسئول تضمین دهید که بعد از اتمام دوره، قصد بازگشت به میهن خود را دارید. درباره مهارت‌ها و تحصیلات خود اطلاعات جامعی ارائه دهید. زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید. هنگام پاسخ به سؤالات اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید. توانایی‌ و جسارتتان را در نحوه سخن‌گفتن خود نیز نشان دهید.



 با هلدینگ رسام با خیالی آسوده مراحل اخذ ویزای J1 را سپری کنید!

در این مقاله تلاش کردیم ویزای تحصیلی J1 را معرفی کرده و شرایط، مدارک و مراحل دریافت آن را شرح دهیم. به بررسی تفاوت ویزای J1 با ویزاهای F1 و J2 پرداختیم. سعی کردیم از میزان هزینه‌ها در سال 2024 اطلاعات تقریبی ارائه دهیم. هدف ما در این مقاله بیان اطلاعات جامع و مفید درباره ویزای تحصیلی J1 بود. ویزای تحصیلی J1 ویژه فرصت مطالعاتی، کارآموزی، کارورزی، کارهای تحقیقاتی و تخصصی در آمریکاست. دارندگان ویزای J1 می‌توانند برای اعضای خانواده خود ویزای J2 درخواست دهند. در این صورت با همسر و فرزندان خود به آمریکا سفر کنند.

اگر می‌خواهید مراحل اخذ ویزای J1 را با خیالی راحت بگذرانید به شما پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان هلدینگ رسام  تماس بگیرید. راه‌های ارتباطی با مجموعه مهاجرتی هلدینگ رسام:

  • مراجعه به دفتر تهران
  • تماس با شماره تلفن 6-02188566803
  • شماره واتس آپ 09026615141
  • ایمیل info@rasamholding.com

موسسه مهاجرتی رسام شما را در زمینه مهاجرت به آمریکا، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی F1 آمریکا و ویزای توریستی آمریکا همراهی می‌کنند. با مجموعه رسام فرآیند اخذ ویزا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنید.

پرسش‌های رایج درباره ویزای تحصیلی F1 آمریکا

بله، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال می‌توانند با ویزای j2 همراه دارنده ویزای j1 به آمریکا سفر کنند.

بسته به شرایط و برنامه کاری یا تحصیلی در برخی موقعیت‌ها و ویزاها تبدیل ویزای j1 امکانپذیر است.

دارندگان ویزای j1 می‌توانند تا 30 روز قبل از شروع برنامه تبادل وارد ایالت متحده شوند.

بله، بسیاری از دارندگان ویزای j1 مشمول شرط دو سال بازگشت به کشور خود هستند. البته، این شرط ممکن است در شرایط خاصی نادیده گرفته شود.

بله، اما باید اطمینان پیدا کنید که ویزای j1 پس از سفرتان همچنان اعتبار داشته باشد و مجوز ورود مجدد به آمریکا را دارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Some of your fields has duplicated datanames, please fix it